کد خبر: 560710
تاریخ انتشار :

برگزاری مانور بزرگ مشترک روسیه با ارتش مصر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ارتش روسیه روز چهارشنبه برای نخستین بار یک رزمایش بزرگ پدافند هوایی را در مصر برگزار کرد.

به گزارش نامه نیوز و به نقل از نوشته و بگاه «استرایپس» این اقدام روسیه به عنوان آخرین نشانه از تعمیق روابط نظامی مسکو با آفریقاست که توجه فرماندهان آمریکایی را به خود جلب کرده است.

این رزمایش‌ یک هفته پس از آن برگزار شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نشستی را با سران آفریقایی در شهر « سوچی » و با تمرکز بر تقویت نقش روسیه در این قاره از تجارت و فروش اسلحه گرفته تا مشارکت‌های نظامی برگزار کرد. در حالی که روابط نظامی آمریکا با مصر به خاطر مسائل مرتبط با حقوق بشر محدودیت مواجه شده،مسکو قصد فروش بیش از 20 فروند جنگنده «سوخو-35» به مصر را دارد.

چندی قبل وبگاه «دیلی ایجپت » نوشت که نیروی هوایی مصر قصد خرید 50 فروند «میگ-35» ساخت روسیه را دارد. این قرارداد بزرگترین توافق تسلیحاتی دو کشور در سال‌های گذشته محسوب می‌شود. تصاویر جدید منتشر شده از پرواز یک «میگ- 33» با پرچم مصر در پایگاه هوایی «ژکوسکی» در روسیه در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرد.

به نوشته استرایپس، مسکو و قاهره در سال 2017 توافق کردند که در صورت لزوم استفاده مشترک از پایگاه های هوایی نظامی خود کنند.

در رزمایش پدافند هوایی روسیه در مصر، مجموعه‌ای از سامانه‌های هوایی چون موشک‌های «بوک-ام» «تور-ام» و همچنین سامانه موشکی سطح به هوای « پکورا اس -125» به چشم می‌خورد.

گزارش اخیر وبگاه معتبر «گلوبال فایر پاو » نیز نشان می‌دهد که ارتش مصر از حیث دفاع هوایی و موشکی با در اختیار داشتن 1100 موشک و راکت از ترکیه و رژیم صهیونیستی سبقت گرفته است.

این نشریه ارتش مصر را از لحاظ قدرت نظامی در سال جاری میلادی در رتبه دوازدهم در جهان قرار داد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها