کد خبر: 560870
تاریخ انتشار :

اتریش: تحریم‌های آمریکا ارزش قانونی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، کریستوف گراب مایر روز جمعه در نشست بررسی پتانسیل های توسعه روابط اقتصادی فرامرزی کرمان افزود: برای بهتر شدن مراودات اقتصادی ایران و اتریش باید در ابتدا مشکلات را شناسایی و آنها را بدانیم و درک کنیم و معتقدم این اصلیترین کار در پیش روی ما بوده و تا این موضوع از سوی طرفین درک نشود، حل مشکلات نیز صورت نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: اتریش میزبان بخشی از فرآیند تفاهمنامه برجام بوده و پیرامون بسیاری از مشکلات آگاهی داریم، اما معتقدیم با راه حل مسالمت‌آمیز می‌توان این مشکلات را از پیش رو برداشت.

رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران با اشاره به سفر و بازدید از استان کرمان اظهار داشت: پتانسیل‌های داخلی استان کرمان و همچنین مشکلات توسعه اقتصادی این استان را از گذشته شنیده بودیم اما امیدواریم هرچه زودتر این موانع رفع و راه حل های افزایش مراودات ایران و اتریش به ویژه با کرمان باز شود.

وی تاکید کرد: از گذشته یک سری مشکلاتی در مراودات تجاری بین اتریش و ایران بوده که امیدواریم این سفر به مراودات بیشتر بیانجامد و بتوانیم هرچه زودتر مشکلات مراوده بین ایران و اتریش را حل کنیم.

معادن نقطه اشتراک آفریقای جنوبی و کرمان

سفیر آفریقای جنوبی در ایران نیز در این نشست گفت: پیشینه رابطه ایران و آفریقا به قبل از جنگ جهانی دوم برمی گردد و استان کرمان به استان معادن معروف است و آفریقای جنوبی نیز معدن خیز است و می توانیم یک رابطه خوبی در معدن و اقتصاد داشته باشیم.

ویکامازوری کومالو افزود: دومین بار است که به کرمان سفر می‌کنم و با وجود همه تحریم‌ها از سفر قبل تا امروز کرمان پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی اظهار داشت: کشاورزی و گردشگری از موضوعات مشترک بین استان کرمان و آفریقای جنوبی است و می‌توان این ارتباطات را افزایش داد و باعث رونق گردشگری و اقتصادی ۲ کشور شد.

سفیر آفریقای جنوبی بیان کرد: نمایشگاه‌های زیادی در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود که از کرمانی‌ها دعوت می‌گردد از این نمایشگاه‌ها دیدن کنند و همچنین در بخش‌های پزشکی دکترهای زیادی از ایران در آفریقای جنوبی فعالیت دارند و در این زمینه می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

ایران و افغانستان سالانه سه میلیارد دلار مناسبات تجاری دارند

سفیر افغانستان در ایران هم گفت: استان کرمان با همه جاذبه های صنعتی، تجارتی، فرهنگی و تاریخی یکی از بخش های هویت مشترک دو کشور ایران و افغانستان است

عبدالغفور ولیوالی با بیان اینکه مناسبات تجارتی بین ایران و افغانستان سالانه به سه میلیارد دلار می رسد افزود: متأسفانه تعادل واردات و صادرات به میزانی وجود دارد متعادل نیست و امیدواریم بعد از این با آغاز یک فصل نو تجارتی این موازنه بهتر شود.

وی با اشاره به وجود معادن استخراج نشده در کشور افغانستان تصریح کرد: می توانیم در راستای استخراج این معادن با استان کرمان همکاری نزدیک داشته و از تجارب این استان بیاموزیم.

سفیر افغانستان در ایران اظهار داشت: به زودی ایران و افغانستان سند جامع راهبردی امضاء می کنند که در آن پنج بخش اساسی همکاری ها از جمله اقتصادی و تجاری را شامل می شود و امیدواریم تمام شاخص های ارتباط تجاری این دو کشور با امضای این سند تعیین شود.

وی بیان کرد: اقلیم متنوع افغانستان در جنوب و جنوب غرب مشابه استان کرمان است که می تواند در تبادل تجارت اقتصادی و کشاورزی مفید باشد.

ولیوالی تاکید کرد: افغانستان از تحریم های اعمال شده علیه ایران به ویژه در تجارت در بندر چابهار معافیت جهانی دارد و هر ۲ کشور باید از این معافیت استفاده بزرگی بکنند و رییس جمهوری افغانستان درصدد است که ارتباط بانکی با بندر چابهار ایجاد کند تا انتقال پول بین ۲ کشور از طریق ۲ بانک در چابهار ایجاد شده این مشکل رفع شود.

وی افزود: کرمان را مرکز فولاد، مس، پسته و مرکز گلیم بافی و صنایع دستی و استان گردشگری و جلوه های هنر باستانی ایرانی دریافتیم و همه این موارد در مردم، اقتصادی و کشاورزی کرمان وجود دارد و به امتیازهای استان یقین حاصل کردم.

اشتراک زبانی و فرهنگی زمینه ساز رونق تجارت میان تاجکیستان و ایران

سفیر تاجیکستان در ایران گفت: ما اقتصاد مقاومتی را در استان کرمان به چشم سر دیدیم که چگونه فعالیت دارد و رونق تولید را که شعار امسال جمهوری اسلامی است به وضوح دیدیم.

نظام الدین زاهدی افزود: تاجیکستان کشور هم فرهنگ و هم زبان با ایران است و بستر مناسبی برای رشد همکاری های دوجانبه است، صنعت و کشاورزی استان رشد یافته و در تاجیکستان نیز در حال رشد و تقویت است و صنعت و معادن تاجیکستان رشد بیش از پیش را از سر می گذراند و با کشورهای بسیاری در این زمینه همکاری داریم و دستاوردها یک ظرفیت و توانمندی برای راه اندازی همکاری معادن بین ۲ کشور است.

وی تصریح کرد: باور دارم هر دو کشور ایران و تاجیکستان به تقویت همکاری ها علاقه مند و امکانات برای رشد همکاری ها موجود است بنابراین از این سفر برای شناخت بهتر استان کرمان و برای شناسایی با امکانات استان زمینه ای بود که بعد از این تقویت خواهد شد.

میهمان نوازی ایرانیان زبانزد عام و خاص

نفر دوم سفارت دانمارک در ایران گفت: حدود سه ماه است که در ایران مشغول به کار شده ام و دوست داریم فعالیت‌های اقتصادی و تجاری بین استان کرمان و برخی ایالت های دانمارک انجام شود.

مایا مورتنسن افزود: امیدوار هستم تعاملات خوبی در این بحث ها داشته باشیم و همچینین هفته آینده سفیر دانمارک به استان کرمان سفر خواهد کرد و ملاقاتی با مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان کرمان خواهد داشت تا مقدمه‌ ای برای انعقاد قراردادها میان دو کشور باشد.

وی بیان کرد: یکی از اصلی ترین دارایی های کرمانی‌ها و ایرانی‌ها، بحث مهمان نوازی آن ها است و دیدار گرمی با مردم سیرجان و رفسنجان داشتیم.

کره شمالی خواهان توسعه مناسبات اقتصادی با ایران است

نفر دوم سفارت کره شمالی در تهران گفت: رابطه کره شمالی بواسطه تحریم های ظالمانه بر علیه ۲ کشور با ایران بسیار نزدیک بوده اما ما خواهان توسعه اقتصادی این روابط هستیم.

کیم چول افزود: طول این سفر پتانسیل‌های قوی در استان کرمان دیدیم و پروژه‌های خود را پیدا خواهیم کرد و به پیونگ یانگ اعلام کرده تا بتوانیم در آینده شاهد افزایش مراودات میان کرمان و کره شمالی باشیم.

بلژیک بر مراودات تجاری خود با ایران می افزاید

رایزن اقتصادی بلژیک در ایران گفت: از سال ۲۰۱۹ شرکت‌های بلژیکی به دنبال افزایش مراودات خود با ایرانی هستند که در این راستا نیز چند شرکت بلژیکی که منافع اقتصادی در آمریکا نیز دارند، در ایران مشغول به فعالیت شده اند.

نوشین رهگذار افزود: انتظار این است تا این ارتباطات در آینده بیشتر شود و تلاش داریم سطح همکاری های اقتصادی را ادامه دهیم.

نشست بررسی های پتانسیل توسعه روابط اقتصادی فرامرزی در کرمان با حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، استاندار کرمان و سفرا و رایزنان اقتصادی ۱۵ کشور، جمعی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و فعالان اقتصادی در محل هتل پارس کرمان برگزار شد.

۲۷سفیر و رایزن اقتصادی از ۱۵کشور آسیایی و اروپایی بمنظور آشنایی با ظرفیت های گردشگری و اقتصادی استان کرمان از روز چهارشنبه وارد این استان شده اند و با حضور در شهرستان های سیرجان، رفسنجان و کرمان در جشن پسته و گلیم شرکت کردند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها