کد خبر: 560877
تاریخ انتشار :

هشدار روسیه درباره حمله شیمیایی به شمال سوریه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت: «اطلاعات موثقی درباره فعالیت های کلاه سفیدها وجود دارد. همزمان دولت سوریه به اطلاع سازمان ملل رسانده که "کلاه سفیدها" و "تروریست ها" برای انجام حملات شیمیایی جدید در سوریه با هدف نابودی عملیات صلح در کشور آماده می‌شوند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه که این اظهارات را در یک نشست خبری در روز جمعه عنوان کرده است، افزود: «آمریکا نفت سوریه تحریم می‌کند، اما خودش با قاچاق نفت به قیمت بیش از 30 میلیون دلار در ماه از شمال شرق سوریه، این تحریم ها را نقض می‌کند و به نظر می رسد قصد ترک کردن میادین نفتی شمال شرق سوریه را داشته باشد».

وی با اشاره به رفتارهای غیر قانونی ارتش آمریکا در شمال شرق سوریه گفت که قاچاق نفت شمال شرق سوریه و دیگر رفتارهای غیر قانونی کشوری ادعای این کشور درباره پایبندی به ارزش های دموکراتیک است را زیر سوال می‌برد. زاخاراوا گفت که آمریکا روی اقدامات جنایت آمیز خود به بهانه مبارزه با داعش سرپوش می گذارد؛ داعشی که به گفته خود مقامات امریکا در مارس گذشته نابود شد.

مقامات آمریکایی اخیرا خواستار ضرورت ابقای بخشی از نیروهای آمریکایی در شمال و شرق سوریه شدند تا بر میادین نفتی در این مناطق سیطره یابند و به دست عناصر داعش نیفتد، اما روسیه تاکید کرد که میادین نفتی شمال شرق سوریه باید تحت کنترل دولت سوریه باشد.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها