کد خبر: 561519
تاریخ انتشار :

طعنه‌ای که پایداری‌ها جدی گرفتند/ روایتی از ماجرای پیشنهاد برای قائم مقام اجرایی رهبری!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، از روزی که امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، از نمایندگان عضو جبهه پایداری در برنامه دستخط شبکه سه گفت که برخی از دوستان ما طرفدار دولت در هیئت رئیسه مجلس معتقد بودند حالا که کار کشور به مشکل خورده، حضرت آقا قائم‌مقام اجرایی منصوب کنند و مسئولیت‌ها را به قائم‌مقام اجرایی بدهیم، این سوال مطرح شد که موضوع چیست و چه کسی چنین طرحی را مطرح کرده است.

آنطور که جلال میرزایی، رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید به خبرنگار سازندگی گفته است ماجرا به سخنان طعنه‌آمیز و کنایی مسعود پزشکیان در حاشیه یکی از جلسات هیئت رییسه به عضو جبهه پایداری باز‌می‌گردد که البته قاضی زاده هاشمی آن را جدی تلقی کرده و با سخنان او رسانه‌های اصولگرا نیز موضوع را با عنوان تلاش حامیان دولت برای ایجاد قائم مقام اجرایی رهبری دنبال کردند. ظاهرا چند ماه پیش در حاشیه جلسه هیئت رییسه مجلس بحثی درباره کارآمدی و ناکارآمدی دولت میان حامیان و منتقدان دولت در‌می‌گیرد که مسعود پزشکیان در دفاع از دولت به قاضی‌زاده هاشمی گفته بود:‌ حالا که دولت اختیار چندانی ندارد و بیشتر امکانات هم در دست نهادهای انتصابی و البته منصوب به اصولگرایان است، اینها هم که مسئولیتی نمی‌پذیرند و همه چیز را به گردن دولت می‌اندازند؛ یک باره بیایید و به جای رئیس‌جمهور یک قائم مقام اجرایی برای رهبری تعریف کنید و خیال خودتان را راحت کنید!.

با این حال اما ظاهرا قاضی زاده هاشمی طعنه موجود در این سخنان را ندیده و آن را به عنوان طرح اصلاح‌طلبان برای ایجاد قائم مقامی رهبری مطرح کرده است. به همین دلیل هم تقریبا همه نمایندگان مجلس حتی برخی از اعضای هیئت رییسه نیز از این موضوع بی‌اطلاع بودند. ازجمله اکبر رنجبرزاده از اعضای هیئت رئیسه مجلس درباره این موضوع گفت: «من اطلاعی در این رابطه ندارم و شاید این موضوع وقتی مطرح شده است که من نبوده‌ام البته وقتی از بغل‌دستی‌ام (علی‌اصغر یوسف‌نژاد) هم پرسیدم او نیز خبر نداشت. حتی در محافل غیر‌رسمی هم چنین موضوعی را نشنیدم و بعید هم می‌دانم در چنین شرایطی رهبر انقلاب این موضوع را بپذیرند و اصلا چنین موضوعی مطرح نیست»

بهروز نعمتی از دیگر اعضای هیئت رئیسه مجلس هم گفته بود: «چنین موضوعی اصلا صحت ندارد و به هیچ عنوان در هیئت رئیسه و مجلس هم مطرح نشده است شاید این موضوع در فراکسیون اصولگرایی مورد بحث بوده و آنجا در این رابطه پیشنهاداتی مطرح شده است»

احمد امیرآبادی از دیگر اعضای هیئت رئیسه هم ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفته بود: من خبری ندارم درباره این موضوع و حداقل خبرندارم چنین بحثی مطرح شده باشد. او البته روز گذشته بعد از برگزاری جلسه هیئت رییسه در حمایت از قاضی‌زاده هاشمی توضیحات تکمیلی‌تری درباره این موضوع به تسنیم داد. او گفت: «معمولاً در ابتدای جلسات هیئت رئیسه، تبادل اخبار انجام می‌شود و اعضا اخبار روز کشور را مطرح می‌کنند .موضوع قائم‌مقام اجرایی برای رهبری هم توسط آقای مسعود پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس در همین جلسه هیئت رئیسه مطرح شد.»

امیرآبادی در تشریح جزئیات نشست هیئت رئیسه مجلس و طرح موضوع قائم‌مقام اجرایی از سوی پزشکیان در این جلسه، گفت: «در یکی از جلسات هیئت رئیسه،‌ پزشکیان عنوان کرد که همان‌طور که در دوران جنگ دفاع مقدس امام راحل(ره) جانشین فرمانده‌کل قوا داشت و همه امور کشور را به وی سپرده بود، اکنون نیز در جنگ اقتصادی کنونی، رهبر معظم انقلاب باید یک قائم‌مقام اجرایی انتخاب کنند و بسیاری از اختیارات را به وی بسپارند تا ایشان بتواند کشور را از این جنگ اقتصادی عبور دهد.‌» با این حساب امیرآبادی نیز جنبه مطایبه‌آمیز و کنایی سخنان پزشکیان را درنیافته است.

منبع: سازندگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها