کد خبر: 562012
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» مطرح شد

مشاور علی لاریجانی: هیچکس به اندازه لاریجانی مورد قبول علمای قم نیست/ شورای اصولگرایی قم نماینده واقعی اصولگرایان در این استان نیست/ برای لاریجانی راحت‌تر است که در دوران نمایندگی رئیس‌جمهور شود/ لاریجانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری با رهبری مشورت

مشاور علی لاریجانی: هیچکس به اندازه لاریجانی مورد قبول علمای قم نیست/ شورای اصولگرایی قم نماینده واقعی اصولگرایان در این استان نیست/ برای لاریجانی راحت‌تر است که در دوران نمایندگی رئیس‌جمهور شود/ لاریجانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری با رهبری مشورت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: چندی است که بحث شرکت علی لاریجانی به یکی از مهم‌ترین بحث‌های عالم این‌روزهای سیاست تبدیل شده است؛ برخی می‌گویند که او دیگر در میان اصولگرایان جایگاهی ندارد و برای توفق در انتخابات پیش روی مجلس باید به دنبال پایگاه سیاسی دیگری برای خود باشد؛ برخی دیگر هم باور دارند که لارجیانی اساسا وارد انتخابات مجلس نمی‌شود تا بتواند به راحتی و با آرامش خاطر خود را برای ریاست‌جمهوری آماده کند. از سوی دیگر همه این‌ها در حالی است که در میان جبهه اصولگرایی کم نیستند افرادی که که از آمدن او در عرصه انتخابات چه مجلس و چه ریاست‌جمهوری خشنود نمی‌شوند؛ از این‌رو تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با تخریب لاریجانی او را از صحنه سیاسی ایران بیرون کنند. اما باید دید که علی لاریجانی که همواره بر جریانات سیاسی کشور تأثیرگذار بوده است، این‌بار چه نقشی را ایفا می‌کند؟

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی و مشاور از نزدیکان علی لاریجانی در پاسخ به این پرسش که حذف لاریجانی از لیست انتخاباتی شورای اصولگرایان قم متضمن چه اهدافی است، به «نامه‌نیوز» گفت: «چه کسی می‌گوید که این‌ها تنها بستر اصولگرایی در قم هستند؟ از طرفی، مگر هرکس تابلوی اصولگرایی بلند کرد، اصولگراست؟ اکنون جریان انحرافی هم تابلوی اصولگرایی بلند کرده و خود را یک جریان اصولگرا معرفی می‌کند اما واقعا آنها اصولگرا هستند؟ با در نظر داشتن آنکه در اصولگرا بودن تخریب‌کنندگان آقای لاریجانی تردید وجود دارد اما آقای لاریجانی یک شخصیت فرا حزبی و فراجناحی است. تردید نکنید که او از هر نقطه‌ای از ایران کاندید شود، رأی می‌آورد و اگر هم‌اکنون از قم هم بیاید، باز هم رأی می‌آورد و مورد حمایت علما و بزرگان قم قرار می‌گیرد. به جرأت می‌گویم که میان نیروهای سیاسی هیچکس پایگاه آقای لاریجانی در میان مراجع و خاصه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را ندارد».

این فعال سیاسی درباره احتمال عدم شرکت لاریجانی در انتخابات مجلس اظهار کرد: «آقای لاریجانی هنوز نظر قطعی خود برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات را اعلام نکرده است اما حضور او در انتخابات مجلس فرصت مغتنمی است تا بار دیگر از ظرفیت‌های این شخصیت برجسته سیاسی استفاده شود».

او در خصوص احتمال حضور لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 هم گفت: «راه رسیدن به پاستور از مسیر بهارستان نزدیک‌تر است. هیچ منعی وجود ندارد و می‌تواند در عین حال که نماینده و رئیس مجلس است برای ریاست‌جمهوری اقدام کند. حتی در این صورت رسیدن به ریاست‌جمهوری راحت‌تر هم هست. البته آقای لاریجانی درباره این مسائل کلان با مقام معظم رهبری و دفتر ایشان مشورت می‌کند و اگر رهبر انقلاب توصیه به شرکت در انتخابات کند، قطعا آقای لارجیانی شرکت می‌کند و عرصه رقابت را خالی نخواهد کرد».

او در پایان درباره مخالفت‌هایی که در چندوقت اخیر با علی لاریجانی می‌شود تصریح کرد: «تنها مخالفان آقای لاریجانی دو جریان پایداری و انحرافی هستند وگرنه آقای لاریجانی ذاتا اصولگراست و اصولگرایان سنتی مانند مؤتلفه همیشه از او حمایت کرده‌اند اما در عین حال باید دید که آیا اصولگرایان عرضه استفاده ظرفیت آقای لاریجانی را دارند یا خیر؟ و آیا خود از قابلیت‌های ایشان محروم می‌کنند یا نه؟».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها