کد خبر: 562678
تاریخ انتشار :

جانسون وعده انتخاباتی «اینترنت پرسرعت و رایگان» را احمقانه خواند

جانسون وعده انتخاباتی «اینترنت پرسرعت و رایگان» را احمقانه خواند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، جانسون در گفت وگو با شبکه‌ی رادیویی بی‌بی‌سی ۵ تصریح کرد حزب محافظه کار پول مالیات دهندگان را صرف ملی کردن یک شرکت تجاری انگلیس برای اجرای چنین طرحی نخواهد کرد.

حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین وعده داده که اگر در انتخابات ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) پیروز شود بخشی از شرکت اصلی مخابرات انگلیس موسوم به بریتیش تلکام را ملی خواهد کرد تا طرح ارائه اینترنت رایگان را به اجرا بگذارد. بر اساس این طرح ابتدا مناطق محروم از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شده و تا سال ۲۰۳۰ تمام انگلیس تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.

رهبر حزب کارگر امروز با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد در انگلیس تنها بین ۸ تا ۱۰ درصد مردم از اینترنت پر سرعت برخوردار هستند. وی افزود: سال گذشته از هر ده انگلیسی هشت نفر با مشکل اینترنت مواجه بوده و ما بنا داریم پر سرعت‌ترین خط فیبر نوری را به صورت رایگان به تمام خانه‌ها در انگلیس ارائه دهیم.

جان مک دانل وزیر دارایی کابینه در سایه انگلیس پیش بینی کرده است که این طرح ۲۰ میلیارد پوند هزینه خواهد داشت. وی اجرای این طرح از سوی کارشناسان بلحاظ فنی و اقتصادی بررسی شده و امکان پذیر است.

حزب لیبرال دمکرات این طرح را نمونه دیگری از فهرست محقق نشدنی آرزوی‌های حزب کارگر خواند و رئیس اجرایی اتحادیه شرکت‌های فناوریی اطلاعات موسوم به تک‌یوکه آن را فاجعه خوانده است.

هم زمان با این تحولات ارزش سهام شرکت بریتیش تلکام صبح امروز ۴ درصد کاهش یافت.

انتخابات عمومی انگلیس که سومین انتخابات پس از رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا بشمار می رود قرار است ۱۲ دسامبر ( ۲۱ آذر ) برگزار شود و حزب پیروز سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست خواهد گرفت.

بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، هیچ‌کدام از احزاب اصلی محافظه کار و کارگر قادر به کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان نخواهد بود.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها