کد خبر: 562931
تاریخ انتشار :

آیت‌الله جوادی‌آملی: مسئولان به مصلحت کشور عمل کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت الله عبدالله جوادی آملی در پایان درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به برخی اعتراض‌های مردم در این روزها، افزود: الآن که یک مشکلی در این جریان پیدا شده، مسئولان یک وظیفه و مردم نیز یک وظیفه دارند اما درخصوص دشمن مشترک ، مردم و مسئولان یک وظیفه ویژه دارند.

وی تاکید کرد: مسئولان ما واقعاً، شرعاً و عقلاً موظف‌اند که امور را ارزیابی کنند تا دقیق بفهمند که فعلاً مصلحت مملکت چیست و اگر در این خصوص کوتاهی یا اشتباهی کنند شرعاً ضامن هستند و این وظیفه آنهاست.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: وظیفه‏‌ای که مردم دارند همان است که دین به ما می‌گوید تا به بهترین روش جلوی اشتباه مسئولان را بگیریم، این وظیفه ماست، اما آتش زدن و امثال این کارها، جز ایجاد آشوب مشکلی را حل نمی‏‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان برای نابودی نظام صف بسته اند، گفت: دشمنی‌های دشمن مشترک نکته‌ای است که باید مردم و مسئولان به آن توجه کنند، بنابراین وظیفه همه مسئولان این است که عالمانه و محققانه، شب و روز تلاش کنند و از اقتصاددانان مملکت مشورت بگیرند.

وی حفظ نظام را از اوجب واجبات دانست و ادامه داد: به طور قطع اگر اقدامی به صلاح مملکت باشد، مردم نیز آن را تشخیص می‏ دهند و به انجام آن رضایت می‌دهند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه باید نظام را با تخصص حفظ کرد اظهار دشت: اگر اقدامی محققانه، عالمانه و همراه با مشورت باشد، یک اقدامی خواهد شد که به نفع همه خواهد بود و اعتراض کسی را هم در پی‌نخواهد داشت.

این مرجع تقلید تاکید کرد: درنتیجه مسئولان باید وظیفه ‏شان مشخص باشد، آنها ضامن هستند، اما مردم نیز شرعاً وظیفه‏ دارند که به بهترین وجه از نظام دفاع کنند چراکه دشمن مشترک در کمین است. ما از ذات اقدس الهی می‎خواهیم به برکت خون‎های پاک شهدا این نظام را سالم نگه بدارد تا دست صاحب اصلی‎اش برسد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها