کد خبر: 563564
تاریخ انتشار :

500 نظامی تروریست آمریکایی در شرق سوریه می‌مانند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ژنرال «کنت مک کنزی» فرمانده سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، امروز (شنبه) اعلام کرد که 500 نظامی تروریست آمریکایی در شرق سوریه باقی می‌مانند تا در عملیات مقابله با داعش مشارکت کنند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، اوایل ماه جاری میلادی، آمریکا اعلام کرد که علیرغم دستیابی به هدف مشخص شکست داعش، همچنان حضور نظامی در سوریه را حفظ می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اوایل ماه اکتبر اعلام کرد که قصد دارد نظامیان آمریکایی مستقر در سوریه را به آمریکا بازگرداند که چند هفته بعد از آن، واشنگتن اعلام کرد که تعدادی از نظامیان آمریکایی را برای «محافظت از میدان‌های نفتی سوریه» همچنان در این کشور حفظ خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز گزارش داد که یک کاروان نظامی دیگر آمریکا، شامگاه جمعه (روز گذشته) از طریق گذرگاه غیر قانونی «الولید» وارد سوریه شد که شامل یازده خودرو از جمله تانکر و کامیون بوده است که وارد استان الحسکه شده است.

«مارک اسپ»ر وزیر دفاع آمریکا در خصوص اظهارات ترامپ درباره محافظت از میدان‌های نفتی سوریه گفت که نیروهای آمریکایی، مسئولیت «حمایت» از میادین نفتی شرق سوریه را بر عهده خواهند داشت و به هر گونه تلاش از سوی سایر طرف‌ها برای تسلط بر آن، با قاطعیت پاسخ داده خواهد شد.

«شار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل بامداد شنبه هم تأکید کرد که آمریکا چاه‌های نفت سوریه را اشغال کرده و درآمدهای ملت سوریه را در سایه سکوت شورای امنیت به تاراج می‌برد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها