کد خبر: 563794
تاریخ انتشار :

به‌قصد «خدمت» یا «رؤیت»!

استیضاح بازی؛ در بهارستان چه خبر است؟

استیضاح بازی؛ در بهارستان چه خبر است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز: شب گذشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنور در پخش زنده یکی از شبکه‌های تلویزیونی به بیان نظرات خود پیرامون سهمیه‌بندی بنزین و حاشیه‌های مربوط به آن پرداخت. نکته ویژه در مورد جناب آقای ذوالنور به‌عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس این است که او بلافاصله بعد از اعلام اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، تبدیل به یکی از مخالفان این مصوبه سران قوا شده و حتی پیشروتر از همه، اعلام کرد که تلاش گسترده‌ای را برای ملغی کردن این تصمیم سران قوا آغاز کرده و حتی تلفنی در حال جمع‌آوری امضا است تا طرح لغو کردن افزایش بنزین را به صحن مجلس آورد. سخنان ذوالنور در جایگاه رئیس کمیسیون امنیت ملی بلافاصله به تیتر نخست رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شد، اما درحالی‌که اختلاف و شکاف در مورداجرای این طرح حساس ممکن بود اتفاقات خطرناکی را رقم بزند، رهبر معظم انقلاب با بیانات مدبرانه و حکیمانه خود در اولین زمان ممکن همه را به وحدت و پیروی از تصمیم سران قوا فراخوانده و حمایت علنی خود را از این طرح اعلام کردند.

روز یک‌شنبه که مجلس بنا بود طرح‌هایی همچون طرح‌های آقای ذوالنور را کلید بزند، با تبعیت از رهنمودهای رهبر انقلاب، از این کار منصرف شده و تمام تلاش خود را برای کمک به اجرای این طرح به کاربست. حالا خیلی‌ها منتظر بودند تا کسانی که به‌یک‌باره فضا را تغییر داده بودند، خود نیز در وسط میدان آمده و برای اقناع مردم بکوشند.حتماً این انتظار در مورد آقای ذوالنور -که نماینده بسیار محترمی بوده و در جایگاه حساس کمیسیون امنیت ملی نیز قرار دارد- بیشتر از سایرین بوده است.

سخنان این نماینده محترم ر برنامه دیشب تلویزیون، سؤالاتی را برای مخاطبان و مردم پدید آورده است.

و اما بعد... دولت حسن روحانی در این روزها و ساعاتی که می‌گذرد، شاید حساس‌ترین دوران عمر خود را سپری می‌کند. کشور پس یک هفته اغتشاش و درگیری به جهت تغییر قیمت بنزین -که البته دست بیگانگان در آن مشهود است- اکنون با تلاش‌های گسترده مسئولان قوا و مدیران و متصدیان بخش‌های امنیتی و اجرایی آرامش به سطح جامعه بازگشته است، حالا همه مردم نگران هستند و چشمشان به اتیکت‌هایی است که قیمت کالاها بر روی آن درج‌شده است تا مبادا روزی گران‌تر از گذشته شود. در چنین شرایطی که مدیران ارشد در وزارتخانه‌ها سخت مشغول نظارت و کنترل بازار در حوزه‌های مربوط به خود هستند، ناگهان مجلس از درب دیگری واردشده و به‌یک‌باره دولت را با سه استیضاح بی‌مقدمه مواجه کرده است؛ زنگنه، حجتی و رحمانی فضلی -که اتفاقاً هر سه نفر در دوسیه‌ی تحولات اخیر کشور نقش کلیدی دارند، زیر تیغ استیضاح خواهند رفت.

کسانی که دستشان در کار است می‌دانند که در چنین مواقعی چه فشاری به دولت برای حل‌وفصل ماجرا و حفظ وزرا در کابینه می‌آید. به یک معنا وزیری که اکنون باید در دفتر کار خود نشسته و تلفن پشت تلفن و جلسه پشت جلسه، مراقب اوضاع باشد، اکنون باید تمام ذهن خود را معطوف به این کند که چگونه از این داستان عجیب استیضاح عبور کند.

سؤال اساسی و کلیدی این است که آیا نمی‌شد نمایندگان مجلس از این حق قانونی خود حداقل یک ماه دیگر استفاده کنند تا وزرای کابینه از شر این فشار سنگین خلاص شده و سپس پاسخگو شوند؟

آیا واقعاً بیم آن می‌رود که سه وزیر مذکور در این‌یک ماه ویزا گرفته و از کشور خارج شوند؟

آقایان و خانم‌های نماینده! اکنون وقت استیضاح بازی نیست! اگر به‌قصد «خدمت» است، این راهش نیست و اگر به‌قصد «رؤیت شدن قبل از ثبت‌نام انتخابات» است، که آن‌وقت خدا به همه ما رحم کند!

الله‌اعلم!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها