کد خبر: 563862
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد؛

سید رضا اکرمی: وحدت نیروهای سیاسی زمان نمی‌شناسد / اتحاد یک اصل قرآنی است

سید رضا اکرمی: وحدت نیروهای سیاسی زمان نمی‌شناسد / اتحاد یک اصل قرآنی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز- گروه سیاست: وحدت جریانات سیاسی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشخصا بحث ارائه لیست واحد اصلاح‌طلبان با برخی جریانات سیاسی معتدل، یکی از مباحثی است که این روزها مورد توجه بسیاری از فعالان سیاسی قرار گرفته است. در روزهای گذشته برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در این رابطه اظهارنظر کرده و با انتقاد از طرح «سرا» از ائتلاف با اعتدالیون و اصولگرایان معتدل در انتخابات آتی مجلس سخن گفتند. از آنجا که تنها چند روز تا زمان آغاز ثبت نام داوطلبان نامزدی این انتخابات باقی مانده است، اصولگرایان معتدل نیز باید نسبت به این مسئله واکنش دهند زیرا یک طرف دعوت به این وحدت آن‌ها هستند. به‌همین دلیل به سراغ «سید رضا اکرمی» فعال سیاسی اصولگرا و عضو جامعه روحانیت مبارز رفتیم تا دیدگاه اصولگرایان معتدل را در ارتباط با ضرورت وحدت و ارائه لیست‌های واحد جبهه‌های سیاسی را نیز جویا شویم:

رقابت‌ لیست‌های انتخاباتی به التهابات کشور دامن نمی‌زند

سید رضا اکرمی با اشاره به این نکته که «به اعتقاد من ما باید اندکی صبر کنیم تا ثبت‌نام کاندیداها در هفته آینده برای مجلس شورای اسلامی شروع شود» گفت: شکل ثبت‌نام‌ها و افراد شناخته شده در هر حوزه انتخابیه نشان خواهد داد که افراد داوطلب و جریانات سیاسی چه برنامه‌ای برای انتخابات دارند. افراد با مشاهده سطح استقبال از کاندیداها حین ثبت‌نام و واکنش شورای نگهبان، پیشاپیش می‌توانند حدس بزنند که ائتلاف‌های انتخاباتی به کدام سو خواهد رفت.

اکرمی ضمن تاکید بر اینکه «اکنون کشور در شرایط خاص قرار دارد» ادامه داد: کشور هنوز درگیر ماجرای قیمت بنزین است و فضای جامعه چنین ایجاب می‌کند که به‌نظر من نمی‌شود از آن فارغ بود. این بحث همچنان ادامه دارد که آیا این طرح، یک طرح مناسب بود یا از نظر سیاسی شرایط اجرای آن نباید به این شکل می‌بود.

وی با بیان اینکه «در شرایط حساس فعلی بحث مشارکت بیش از بحث ائتلاف یا استقبال از این جریان یا آن جریان سیاسی (از پایداری گرفته تا احزاب اصلاح‌طلب جدی) باید بدانند که کشور در التهاب است» افزود: مسئله انتخابات نباید اهمیت و ضرورت مواجهه مناسب با این التهابات کشور که پس از ماجرای بنزین بود را به حاشیه ببرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوال خبرنگار نامه نیوز پیرامون ضرورت وحدت نیروهای سیاسی اصلاح‌طلب در شرایط ملتهب یادشده، اظهار کرد:«وحدت چیزی نیست که زمان خاص داشته باشد و علاوه بر بحث انتخابات، باید در همه زمان‌ها و شرایط امکان وحدت را پروراند و به سوی آن حرکت کرد. به‌ویژه اینکه وحدت یک اصل قرآنی است و باید در طی هرسال به آن توجه و عمل کرد».

وی همچنین در جواب اینکه آیا ممکن است به لیست‌های واحد انتخاباتی برسیم و آیا ممکن است رسیدن به لیست واحد ایجاد دوقطبی در شرایط خاص فعلی را دامن بزند، پاسخ داد: «ما در طول 41سال گذشته همواره انتخابات داشتیم و بسیاری از این انتخابات‌ها رقابت شدید نیز حاکم بوده، اما اغلب این رقابت‌ها به تشنج نینجامیده است. رقابت در مجلس بیشتر در تهران و شهرهای بزرگ است و اکثر شهرها آن شور خاص رقابتی شدید و دوقطبی را ندارند که بخواهیم از بابت چیزی نگران باشیم. لذا رقابت و لیست دادن نباید ما را نگران کند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها