کد خبر: 564047
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با نامه‌نیوز مطرح شد؛

حسن رسولی: تصور نمی‌کنم کارگزاران دچار تک‌روی شود/ عارف هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات نگرفته است

حسن رسولی: تصور نمی‌کنم کارگزاران دچار تک‌روی شود/ عارف هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات نگرفته است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: برخی از چهره‌های کارگزاران اخیرا می‌گویند که احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان با نیروهای معتدل اصولگرا بالا رفته است و این درحالی است که هنوز دیگر احزاب اصلاح‌طلب یا موضعی درباره ائتلاف نگرفته‌اند یا آنکه از اساس آن را رد می‌کنند. از سوی دیگر باتوجه به انتقادهای تندی که برخی از رسانه‌های اصولگرا به اصلاح‌طلبان وارد می‌کنند، نیروهای اصلاح‌طلب نگران بررسی صلاحیت‌ نیروهایشان در انتخابات شده‌اند. با در کنار هم قرار دادن این موضوعات می‌توان دریافت که اکنون که مدت اندکی تا انتخابات مجلس باقی مانده است احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان با نیروهای معتدل اصولگرا و ادامه مسیر چند انتخابات اخیر منتقی نیست.

حسن رسولی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره علت انتقادهای اخیر بعضی از رسانه‌های اصولگرا با جریان اصلاحات به «نامه‌نیوز» گفت: «رویکردهای بعضی رسانه‌های اصولگرایان شتاب‌زده است و به شکل ناشیانه سعی می‌کنند که جبهه اصلاحات را تخریب کنند که اتفاق جدیدی نیست و در تمام این سال‌ها این تخریب‌ها وجود داشته است اما موضوع مهم‌تر که ممکن است در انتخابات اسفندماه رخ دهد مربوط به حوادثی است که در روزهای اخیر اتفاق افتاد. با شرایط فعلی این احتمال وجود دارد که به دلیل نارضایتی‌های موجود که عمدتا به مسائل اقتصادی و معیشتی برمی‌گردد، مشارکت حداکثری در انتخابات محقق نشود. همه نیروهای سیاسی به‌جای آنکه به دعواهای جناحی دامن بزنند، باید با نگاه ملی به انتخابات نگاه کنند. ساختار نظام جمهوری اسلامی بر دو پایه اسلامیت و جمهوریت استوار است. تبلور بخش جمهوریت بیش و پیش از سایر حوزه‌ها در فصول انتخابات آن هم با ضریب مشارکت بالای مردم سنجیده می‌شود. من امیدوارم مسئولان با شنیدن صدای مردم و دریافتن دغدغه‌های معیشتی آنها و به دور از فرافکنی درصدد رفع مشکلات فعلی باشند تا در مدت زمان اندکی که به انتخابات مانده‌ است مردم قانع شوند که در اسفندماه پای صندوق‌های رأی‌گیری حاضر شوند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که رویکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو چه خواهد بود، اظهار کرد: «ما در شورای عالی سیاست‌گذاری در حوزه سازماندهی انتخاباتی به انتهای کار رسیده‌ایم و اکنون مشغول بررسی طرح‌های نظریِ انتخاباتی هستیم که متعاقبا اعلام می‌کنیم. رویکرد کلی جریان اصلاحات بعد از مشورت با احزاب و شخصیت‌های مؤثر و تعیین‌کننده اصلاحات در نهایت توسط شورای عالی سیاست‌گذاری اعلام می‌شود.طرح سرا هم که در چندوقت مطرح شد و نظرهای متفاوتی درباره آن ارائه شد، یک بحث تکنیکی و یک روش ابزاری است و راهبرد انتخاباتی اصلاحات بحثی استراتژیک است که در آینده‌ای نزدیک مشروح آن گفته خواهد شد».

او در پایان در پاسخ به این پرسش که باتوجه به سخنانی که درباره عدم حضور عارف در انتخابات زده می‌شود و باتوجه به احتمال ردصلاحیت برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب در انتخابات و همچنین ابراز تمایل حزب کارگزاران به ائتلاف با اصولگرایان میانه‌رو آیا امکان ائتلاف اصلاح‌طلبان با نیروهای اصولگرا وجود دارد یا خیر، گفت: «دکتر عارف هنوز موضع مشخصی درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات اتخاذ نکرده است و هنوز سیاست رسمی اصلاح‌طلبان درباره ائتلاف یا عدم ائتلاف با سایر گروه‌های سیاسی به‌خصوص با طرفداران دولت تعیین نشده است و در آینده‌ای نزدیک همه این پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود. نکته دیگر اینکه تصور می‌کنم احزاب اصلاح‌طلبِ عضو شورای عالی سیاست‌گذاری مشخصا حزب کارگزاران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین احزاب اصلاح‌طلب خارج از کار جمعی و بدون درنظر داشتن منشور اصلاح‌طلبی عمل نمی‌کند و دچار تک‌روی نمی‌شود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها