کد خبر: 564425
تاریخ انتشار :

اردوغان خطاب به ماکرون: مرگ مغزی خودت را چک کن!

اردوغان خطاب به ماکرون: مرگ مغزی خودت را چک کن!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد از صحبت های امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که گفته بود ترکیه نباید انتظار حمایت ناتو را بابت عملیات نظامی‌اش در شمال سوریه داشته باشد، گفت: ببین آقای ماکرون، من از اینجا در ترکیه به تو می‌گویم اما در نشست ناتو هم بار دیگر این را خواهم گفت که نخست ببین خودت دچار مرگ مغزی نشده باشی!

اردوغان خطاب به ماکرون تاکید کرد: «ماکرون از مرگ مغزی ناتو خبر داد. ماکرون عزیز، ابتدا مغز خود را بررسی کن، زیرا این‌گونه اظهارات فقط برای کسانی مانند تو مناسب است که دچار مرگ مغزی شده‌اند.»

او در ادامه خطاب به ماکرون گفت که فرانسه اول باید وظایف و تعهدات خود در قبال ناتو را انجام دهد.

اردوغان این سخنان را در واکنش به اظهارات ماکرون بیان کرده است که در مصاحبه‌ با نشریه "اکونومیست" از وضعیت کنونی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتقاد کرده بود. او در این مصاحبه گفت: «آنچه ما امروز شاهد آن هستیم، مرگ مغزی ناتو است.»

ماکرون در این مصاحبه از ترکیه هم انتقاد کرده بود که به عنوان عضو ناتو عملکردی "هماهنگ‌نشده و تهاجم‌جویانه" از خود نشان داده است.

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به انتقادات ماکرون از عملیات ارتش ترکیه در سوریه گفت که "فرانسه به هیچ عنوان صلاحیت و حق حضور در سوریه را ندارد".

وی همچنین ادامه داد: فرانسه حق و اختیاری برای بودن در سوریه ندارد. دولت سوریه هم از فرانسه دعوت نکرده است که در آنجا باشد. اخراج یا عدم اخراج ترکیه از ناتو هم جزو اختیارات فرانسه نیست.‌ آیا شما چنین اختیاری برای تصمیم گیری درباره این مساله دارید؟

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت، اگر تهدیدها از جانب منطقه امن و فراتر از آن را می‌شد در یک چارچوب زمانی درست از بین برد، ترکیه به انجام عملیات نظامی اقدام نمی‌کرد.

دولت ترکیه ۹ اکتبر سال جاری میلادی عملیات چشمه صلح را برای حذف و از میان برداشتن "تروریست‌ها" در شمال سوریه آغاز کرد و در جریان دو توافق جداگانه با آمریکا و روسیه عملیات را متوقف کرد تا به "تروریست‌ها" اجازه خروج از منطقه امن سوریه را بدهد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها