کد خبر: 565192
تاریخ انتشار :

مطهری: نمی دانم چگونه وارد انتخابات خواهم شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی مطهری صبح امروز پس از ثبت نام در انتخابات مجلس در وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که اولویت های مجلس یازدهم چیست؟ اظهار کرد: بهبود وضع اقتصادی و معیشتی مردم و تاثیر گذاری در سیاست خارجی کشور که خود این موضوع هم در بهبود وضع اقتصادی تاثیر دارد.

وی افزود: ما در حوزه فرهنگ هم نیاز به اصلاحاتی داریم از جمله اجرای کامل قانون اساسی و مخصوصاً فصل سوم که منشور حقوق ملت است باید اجرا شود.

مطهری ادامه داد: به طور خلاصه بازگرداندن مجلس به جایگاهی که در قانون اساسی دارد از اولویت های مهم مجلس است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مردم باید مجدداً به وی رای دهند، اظهار کرد: فکر می‌کنم عملکردم در مجلس خوب بوده است، وگرنه نمی آمدم، اما این موضوع تشخیصش با مردم است و ما نمی‌توانیم درباره خودمان قضاوت کنیم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: مهم این است که مردم در این انتخابات مشارکت بالایی داشته باشد؛ چراکه هم آثار داخلی دارد و هم خارجی. یعنی اگر دنیا بداند که مردم مشارکت بالایی در انتخابات دارند پایه‌های نظام مستحکم می‌شود و در رفتار غربی‌ها و آمریکایی‌ها نیز موثر خواهد بود.

مطهری گفت: با حضور مردم در انتخابات قطعاً ما زودتر از شر تحریم ها رها خواهیم شد و در داخل هم برای اصلاح امور این موضوع موثر خواهد بود. مردم هم فکر نکنند که شرکت کردن یا نکردن شان در انتخابات تاثیری در وضعیت ندارد. مجلس مستقل و قوی می تواند تاثیر زیادی در کشور داشته باشد و بسیاری از امور را اصلاح کند.

وی افزود: ما در این دوره بیشتر در یک شرایط اضطراری بودیم و برخی کارها خارج از مسیر مجلس انجام می شد، اما این مشکلات به زودی برطرف می‌شود و مجلس می‌تواند موثرتر باشد و آثار بهتری داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضورش در لیست اصلاحات گفت: نمی دانم چگونه وارد انتخابات خواهم شد باید ببینیم وضعیت لیست‌ها چطور است و چگونه بسته می شود تا در این زمینه تصمیم گیری کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد : به نظرم اعلام هزینه‌های انتخاباتی نیز ایرادی ندارد. من خودم اساساً چندان در پی تبلیغات فراوان نیستم؛ چراکه مردم هم من را می شناسم بقیه هم اگر این موضوع را اعلام کنند و آنهایی که لیست می دهند و چهره های متعددی را در لیست خود قرار می‌دهند نیز این کار را انجام دهند، مفید خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها