کد خبر: 565321
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد؛

یک نماینده سابق نزدیک به جلیلی: تماس‌‌ها سعید جلیلی را برای نامزدی در انتخابات ترغیب کرده است

یک نماینده سابق نزدیک به جلیلی: تماس‌‌ها سعید جلیلی را برای نامزدی در انتخابات ترغیب کرده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز-گروه سیاست: باتوجه به دعوت‌های متعدد از سعید جلیلی در روزهای اخیر (به‌خصوص از بدنه و نیروهای شناخته شده نزدیک به جبهه پایداری) هنوز این چهره برجسته اصولگرا از مشهد کاندید نشده است. علیرغم این دعوت‌ها به‌نظر می‌رسد که این جریان هنوز تلاش دارد تا سعید جلیلی را به صحنه رقابت بر سر کرسی‌های مجلس بکشاند. در این رابطه به سراغ «لاله افتخاری» نماینده ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی و نزدیک به جریان پایداری رفتیم تا از این تلاش‌ها و آخرین جزئیات حضور جلیلی در عرصه انتخابات اطلاعات بیشتری کسب کنیم:

لاله افتخاری در این گفتگو با خبرنگار نامه نیوز با تاکید بر اینکه «درباره اینکه چرا بسیاری از چهره‌های برجسته نیروهای انقلابی هنوز برای مجلس ثبت نام نکردند، گمانه‌زنی‌های بسیاری وجود دارد» تصریح کرد: برخی از این بزرگان ممکن است برای ریاست جمهوری یا پست‌های دیگری خود را آماده کنند، اما به‌هرحال از علت و نیت این اقدام چهره‌های برجسته مثل دکتر جلیلی و دکتر قالیباف و دیگران خبر ندارم.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه با بیان اینکه «ما در چهل سال اول انقلاب به دنبال نظام سازی بودیم و تجربیاتی برای چهل سال دوم جمع کردیم» گفت: لیکن در بحث جوانگرایی باید بگویم که ما هم نیازمند افراد پیشکسوت و دارای تجربه و آگاهی هستیم و هم نیاز به جوانان انقلابی فعال و پرانرژی داریم. به هرحال افراد باتجربه و پیشکسوت در بین نیروهای انقلابی کسانی هستند که هم انقلاب برای ایشان هزینه کرده و هم ایشان خود را برای انقلاب هزینه کردند و نباید حضور خود را از نظام دریغ کنند. حضور لیست‌های جوانان بدون افراد پیشکسوت و با تجربه فایده ندارد. اکنون زمان قهر با ثبت نام توسط نیروهای باتجربه نیست و هم مردم و هم مسئولین در این ماجرا می‌توانند مفید باشند. ما تقاضا می‌کنیم که همه کسانی که توان و تخصص کافی دارند بیایند و در انتخابات حضور فعال داشته باشند تا مردم نیز حضور فعال داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقای سعید جلیلی از مشهد در روز آخر ثبت نام‌ها یا از شهری دیگر نامزد انتخابات مجلس می‌شوند یا خیر گفت: این مسئله ممکن و شدنی است. اگر افراد وضعیت خاص کشور را ببینند، ضرورت حضور خود را حس خواهند کرد و بنده هم طی سه سال اخیر قصد نداشتم تا دوباره در انتخابات نامزد شوم اما امسال باتوجه به شرایط در روز دوم ثبت نام کردم.

افتخاری با اشاره به ماجرای انتشار فیلمی از محمدباقر قالیباف که در آن از جوانان دعوت کرده بود که خارج از سازوکارهای سیاسی رایج در میان اصولگرایان برای انتخابات ثبت نام کنند، توضیح داد: امیدواریم همه نیروهای انقلاب به هم پیوندند و لیست واحد و وحدت نظر برسند. این مسئله بدون درنظر گرفتن روحانیت، زنان، جوانان و افراد پیشکسوت به‌طور همزمان ممکن است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره دعوت از سعید جلیلی برای ثبت نام از سوی اصولگرایان انقلابی و شخص خودش تصریح کرد: ما از آقای جلیلی و همه نیروهای دلسوز انقلاب مانند ایشان درخواست داریم تا در وقت اندک باقی‌مانده ثبت نام کنند و خیلی از ما نیروهای انقلاب از جمله بنده با ایشان تماس گرفتیم و از آقای جلیلی خواستیم که ثبت نام کنند و این دعوت‌ها در این لحظات آخر در ترغیب ایشان درحال تاثیر است و ما خوشبین هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها