کد خبر: 565626
تاریخ انتشار :

طرح تحقیق و تفحص از استقلال و پرسپولیس به صحن مجلس رفت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید صادق طباطبایی نژاد با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از منابع، مصارف و نظام مدیریت شرکت‌های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در 10 سال گذشته در کمیسیون فرهنگی مجلس به شور اعضای هیأت تحقیق و تفحص گذاشته شده است، گفت: نهایتا مقرر شد برای تأیید نهایی گزارش تحقیق و تفحص با لحاظ پیشنهادات و اعمال اصلاحات نهایی، گزارش برای اخذ نوبت صحن ارائه شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش هیأت تحقیق و تفحص از سرخآبی‌ها این است که این پرونده در مجلس دهم بسته شود، افزود: کار تفحص از دو باشگاه تقریبا به پایان رسیده و پس از نشست جمع‌بندی این هفته، این گزارش در نوبت صحن قرار می‌‎گیرد.

سیستم حقوقی ضعیف همواره موجب محکومیت دو باشگاه در محاکم بین المللی شده است

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: متأسفانه در این تحقیق و تفحص مشخص شد که هیچ سیستم حقوقی مشخصی برای دفاع از عملکرد دو باشگاه وجود نداشته و به همین دلیل در بسیار محاکم بین المللی، دو باشگاه محکوم می‎شوند و هر ساله خسارات میلیاردی از ناحیه این دو باشگاه بابت پرداخت غرامت و بدهی به جا می‌‎ماند.

انتصاب مدیران دو باشگاه هیچ منطقی ندارد

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مباحثی که هیچ برنامه، سازوکار، منطق و نظمی ندارد نیز انتصاب مدیران باشگاه است که وزارت ورزش هیچ پاسخی برای آن ندارد.

هیچ یک از قوانین دولتی بر استقلال و پرسپولیس حاکم نیست

طباطبایی نژاد اضافه کرد: نکته دیگری که در این تحقیق و تفحص به آن رسیدیم، عدم حسابرسی از جانب دیوان محاسبات مجلس بود که با وجود اینکه دو باشگاه هنوز دولتی به حساب می‌‎آیند ولی هیچ یک از قوانین و چارچوب‌های شرکتی‌‎های دولتی برای این دو باشگاه اجرایی نمی‌‎شود.

رییس هیأت تحقیق و تفحص از باشگاه‌های فرهنگی ورزشی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: نتیجه تحقیق و تفحص از دو باشگاه نیز این است که این دو باشگاه باید همانطور که قید قانونی وجود دارد، واگذار شوند تا ساماندهی مشخصی به لحاظ حسابرسی و مالی درباره آن‎ها صورت گیرد.

منبع: خانه ملت

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها