کد خبر: 566419
تاریخ انتشار :

رئیس جمهور مصر: ساز و کار سازمان ملل باید تغییر یابد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز (یکشنبه) در نشست «تهدیدات موجود برای جهان» در کنفرانس «جوانان جهان» در مصر گفت که باید مقابل کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، ایستاد.

به نوشته وبگاه الیوم السابع، او در ابتدا گفت، هنگامی که کشورهای بزرگ با یکدیگر درگیر می‌شوند، کشورهای کوچک هستند که آسیب می‌بینند و در این خصوص افزود: «وقتی که فیل‌ها کشتی می‌گیرند؛ سؤالی از بوته‌ها و درختان کوچک نمی‌پرسند».

او در این خصوص به مورد عراق اشاره کرد و مدعی شد که این کشور قربانی درگیری دیگر کشورها شده و گفت که عراق در طول چهار سال با داعش جنگید اما کاش به توسعه یا قدم نهادن در راه توسعه نیز توجه می‌کرد و امروز جوانان عراق سؤال می‌کنند در کجا هستیم یا آینده ما کجاست و توسعه چه زمانی رخ می‌دهد؟

السیسی ادعا کرد که مصر همراستا با مبارزه با تروریسم، در همان سطح به شرایط اقتصادی نیز توجه کرده است.

رئیس‌جمهور مصر سپس به شرایط سازمان ملل پرداخت و گفت که باید ساز و کار سازمان ملل متناسب با تهدیدات جهانی تغییر یابد و قوانین و چارچوب و ادبیاتی که سازمان ملل با آن پیش می‌رود، به روز نیست.

او در ادامه خواستار موضع قاطع در برابر کشورهای «حامی تروریسم» شد و گفت که منافع این کشورها در تضاد با سیاست‌های دیگر کشورهاست و به ناچار باید با حامیان تروریسم مقابله کرد.

السیسی هفته گذشته نیز گفته بود که باید با کشورهای «حامی تروریسم» در لیبی مقابله کرد و مصر پاسخ سختی به آنها خواهد داد. منظور وی از این کشورها قریب به یقین ترکیه و قطر است که از دولت «وفاق ملی» مستقر در طرابلس حمایت می‌کند و با شبه‌نظامیان «خلیفه حفتر» که مورد حمایت قاهره هستند، در حال جنگ است.

السیسی در سخنان امروز خود نیز گفت که نباید کشورهای ساحلی و مرکزی آفریقا را در مقابل تروریسم تنها گذاشت؛ چرا که توانایی اقتصادی و امنیتی برای مقابله را ندارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها