کد خبر: 567192
تاریخ انتشار :

حاجی دلیگانی: درمقابل جنگ اقتصادی نیازمند وحدت هستیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسینعلی حاجی دلیگانی درباره ضرورت مدیریت جنگ اقتصادی در شرایط فعلی گفت: مجلس به این صورت در زمینه مقابله با جنگ اقتصادی در فضای قانونگذاری مشکلی نداریم و بیشتر در مبحث اجرا مشکل داریم، بنابراین بایستی بر اجرای قوانین نظارت کنیم تا دولت کارش را درست انجام دهد.

نماینده مردم شاهین شهر،میمه و برخوار در مجلس با اشاره بر تشکیل ستاد جنگ اقتصادی ادامه داد: اینکه نام آن ستاد یا قرارگاه و... باشد خیلی مهم نیست و به اعتقاد من آنچه که خیلی مهم است این است که جنگ اقتصادی واقعی را باور کنیم و مهمتر از همه اینکه به توانمندی‌های کشور و ظرفیت های داخلی اعتقاد و باور داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فسادهای اقتصادی از مهم ترین دلایل نارضایتی مردم است، افزود: مسولان باید به قانون و خواسته های مقام معظم رهبری عمل کنند تا شاهد کاهش مشکلات موجود باشیم.

حاجی دلیگانی با تاکید براینکه قرارگاه جنگ اقتصادی باید در دولت تشکیل شود، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند دشمن این جنگ اقتصادی را باور دارد و جدی گرفته است؛ اما کشورمان هنوز آن را جدی نگرفته است و هیچ برنامه‌ریزی نکرده ایم به همان میزان که برنامه‌ریزی شده عمل کردیم، نتیجه مثبت بوده است و به همان میزان که عمل نکردیم دچار مشکل هستیم.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس مطرح کرد: به عنوان مثال در سال ۷۰ ،مقام معظم رهبری فرمودند که اقتصاد کشور را به تدریج براساس اقتصاد بدون اتکا به نفت خام برنامه‌ریزی کنید؛ ۳۰ سال از این موضوع گذشته است و اگر همه دولت‌های از سال ۷۰ به بعد این مطلب را جدی می‌گرفتند و مدنظر می‌گرفتند و هرسالی ۳ درصد این وابستگی بودجه به فروش نفت خام را کاهش می‌دادند تا الان حدود ۸۷ درصد مشکلات حل شده بود و هیچ وقت آمریکا نمی‌توانست فروش نفت ما را تحریم کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به تاکید رهبری بر ایجاد قرارگاه اقتصادی تصریح کرد: به همان میزان که به توصیه های مقام معظم رهبری گوش ندادیم دچار مشکلات هستیم؛ در زمان دفاع مقدس هم با ایجاد قرارگاه ها در همه دستگاه ها و انسجام و هماهنگی بین آنها توانستیم پیروز بشویم و در مقابل این جنگ تمام عیار اقتصادی که دشمنان برای کشور ما ایجاد کرده اند نیاز به یک انسجام و وحدت داریم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها