کد خبر: 567282
تاریخ انتشار :

رای الیوم: لبنان و دولت جدید پس از سعد حریری / آیا کابینه حسان دیاب وابسته به حزب الله خواهد بود؟

رای الیوم: لبنان و دولت جدید پس از سعد حریری / آیا کابینه حسان دیاب وابسته به حزب الله خواهد بود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، رای الیوم نوشت: دولتی که دکتر حسان دیاب موظف به تشکیل آن شده است، دولت حزب الله نیست؛ بلکه دولت اکثریت لبنانی هاست؛ چرا که این دولت، در نتیجه خواسته های مردم لبنان در مورد اصلاح شرایط و مبارزه با فساد، روی کار می آید.

در ادامه این مطلب آمده است: دکتر دیاب که مورد تایید و حمایت نمایندگان حزب الله، جنبش امل و جریان ازاد ملی است، تاکید کرد که دولتی با حضور از افراد متخصص و نه سیاسیون فاسد، تشکیل می دهد و این، به معنای طایفه ای نبودن دولت جدید است؛ که سیاستمداران فاسد در آن جایی ندارند. البته دشواری ها بر سر راه دیاب، بسیار است؛ بویژه آنکه از سوی برخی طرفهایی که قصد دارند لبنان را به سمت درگیریهای داخلی طایفه ای سوق دهند، تهدید می شود.

دیوید هیل، فرستاده آمریکا به لبنان، در دیدار با میشل عون، دروغهای زیادی گفته و مدعی شد آمریکا خواستار استقرار لبنان بوده و هر گونه دخالت در مسائل داخلی این کشور را رد می کند. علاوه بر این، زمانی که مایک پمپئو و جفری ویلتمن، سفیر سابق آمریکا در لبنان، لبنانی ها را تشویق به انقلاب علیه حزب الله نموده و تاکید می کنند که استقرار در سایه وجود سلاح مقاومت، محقق نمی شود، اینگونه اظهارات بدین معناست که آمریکا نقشه واضحی برای خلع سلاح نیروهای مقاومت و یا به راه انداختن یک جنگ داخلی در لبنان دارد.

آمریکا لبنانی می خواهد که تسلیم و فرمانبردار نقشه های اسرائیلی، مبنی بر استیلا بر ذخایر نفتی و گازی این کشور عربی در دریای مدیترانه باشد؛ از این رو، تلاش می کند تا مرزهای دریایی را ترسیم کند، تا بتواند سرقت این منابع را ممکن کند. اما برای تحقق این هدف، با یک مانع مهم مواجه است؛ که همان حزب الله، نیروهای مقاومت و سلاح آن است؛ به همین دلیل، توطئه های مختلفی را برای خلع سلاح مقاومت ترتیب می دهند.

ائتلاف سه گانه جریان ازاد ملی، جنبش امل و حزب الله، تا کنون، در مقابله با بحران موجود در لبنان، سطح بالایی از برنامه ریزی، دقت و خویشتنداری را اعمال کرده و موفق شده است این کشور را از خطرات بزرگی نجات دهد و می توانیم با قاطعیت بگوییم که این ائتلاف، معرکه تشکیل دولت را نیز به خوبی رهبری کرده و آن را به ساحل آرامش می رساند.

منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها