کد خبر: 567465
تاریخ انتشار :

سرنخ‌های پنهان در سخنرانی ماهاتیر محمد درباره ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از فری مالزیا تودی، ماهاتیر محمد در سخنرانی خود در نشست کوالالامپور در یک اتفاق نادر توسط رهبر یک کشور مسلمان سُنی، از ایران قدردانی کرد.

منابع آگاه در این باره گفتند که نخست‌وزیر کاملا از واکنش اسلام‌گرایان محافظه‌کار و افسران ارشد مالزیایی آموزش دیده در غرب اطلاع داشت.

اما یک منبع نظامی در این باره گفت: بسیاری از افراد متوجه نشانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و سرنخ‌های پنهان در سخنرانی ماهاتیر و اشاره او به معدن مهندسان ایرانی نشدند.

وی گفت: وحدت جهان اسلام، اسلام‌هراسی و حتی دینارهای طلایی، تنها دکورهای دیوار بوده‌اند؛ ماهاتیر به دنبال یک چیز بزرگ‌تر بود، او کاملا از فناوری پیشرفته ایران آگاهی دارد، فناوری که منتقدان غربی و اسرائیلی جمهوری اسلامی هم آن را باور دارند.

ایران یک صنعت داخلی پویا برای نیازهای نظامی و هوانوردی خود دارد و به متخصصان دانشگاهی متعدد در زمینه تحقیقات فناوری و داشتن بیش از ۳۰ پارک علم و فناوری در سراسر کشور مفتخر است. ایران احتمالا بیشترین متخصصان در زمینه تحقیقات فناوری را در اختیار دارد.

یک منبع نظامی مالزی در این خصوص گفت: ماهاتیر از این توانمندی کاملا آگاه است و در تشخیص مزایای بالقوه این موضوع برای مالزی، ۱۰۰ قدم از دیگر رهبران جهان اسلام جلوتر است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها