کد خبر: 567904
تاریخ انتشار :

کولیوند: مجمع تشخیص با در نظر گرفتن اهداف آینده FATF درباره پیوستن یا نپیوستن به آن تصمیم‌گیری کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به پایان مهلت FATF به ایران برای تعیین تکلیف لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) و کنوانسیون مقابله با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) بیان کرد: بنده از مخالفان پیوستن به این گروه هستم و دلیل من این است که در گزارشی که گروه مالی FATF ارائه کرده، ایران را کشوری پرخطر معرفی می کند و در کنار کره شمالی و پاکستان نام کشور ما را قرار داده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر این گروه مالی به بانک های سایر کشورها توصیه کرده که در مبادلات مالی با ایران دقت عمل داشته و ایران را کشوری محرک در مسیر شفافیت مالی تلقی نمی کند. در حالی که ما در سال ۸۹ قانون مبارزه با پولشویی را تصویب و ابلاغ کرده و اکنون در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این گروه مالی به اقدامات جمهوری اسلامی در راستای مبارزه با پولشویی توجهی ندارد و با نگاه منفی و اهداف نامعلوم دست به سوی ایران دراز کرده است.

کولیوند در ادامه تاکید کرد: اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با مدیریت فضای کشور و در نظر گرفتن اهداف آینده این گروه مالی در خصوص پیوستن و یا نپیوستن به آن تصمیم گیری کند. به نظر می رسد در کنار شفافیت مالی آن ها به دنبال محدودتر کردن جمهوری اسلامی هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها