کد خبر: 568743
تاریخ انتشار :

آیت‌الله احمد خاتمی: سردار سلیمانی این روزهای آخر مدام آرزوی شهادت داشت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: خبر شهادت سردار رشید، فدایی حضرت فاطمه(س)، سردار رشیدی که فدایی اباعبدالله بود، جان گداز شود .

وی افزود: این طلبه ناچیز چهار دهه است که با این مرد بزرگ آشنا بودم و اولین بار در عاشورا و کربلا نزد او مشرف شدیم و حال ما را عوض کرد .

خاتمی در ادامه تصریح کرد: شهید سرافراز قاسم سلیمانی در دهه اول محرم خانه خود را در کرمان برای برنامه فاطمیه قرار داده است؛ آفرین بر این سرباز فاطمه، آفرین بر این سرباز اباعبدالله .

امام جمعه موقت تهران افزود: موضوع خطبه خود را عوض کردم ادب هم همین را اقتضا می‌کند که خطبه اول را حول محور سردار رشید اسلام بیان کنم .

امام جمعه موقت تهران در ادامه عنوان کرد: سردار سلیمانی متولد سال ۱۳۳۵ بود و دقیقا در سن ۶۳ سالگی به شهادت رسید؛ وی از ۲۴ سالگی رزمنده بود و ۴۰ سال مجاهد خستگی ناپذیر بزرگی بود که جای جای جبهه او را می شناسند .

وی خاطرنشان کرد: اسم حاج قاسم سلیمانی با جبهه و جنگ گره خورده و بارها تا مرز شهادت پیش رفت، اما خدا خواست که این بزرگ زنده بماند و پا در این مقطع بسیار حساس تاریخ اسلام داعش را نابود کند .

خاتمی ادامه داد: سردار سلیمانی به امید شهادت مانده بود، این روزهای آخر هم مدام آرزوی شهادت داشت و به رهبری هم گفته بود «دعا کنید شهید شوم»؛ آخر او سرباز و علی است؛ امیرالمومنین علی(ع) سهم به امید شهادت زنده بود .

وی همچنین عنوان کرد: شهید سلیمانی عزیز دیشب به وصل خود رسید و چه تعبیر زیبایی رهبری در پیام خود داشتند! این سردار دیشب به آرزوی دیرینه خود رسید و ارواح طیبه شهیدان روح مطهر حاج قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند؛ آفرین بر این زندگی .

خاتمی همچنین یادآور شد: شهید سلیمانی مصداق بارز آیه ۲۳ سوره احزاب است که می‌فرماید برخی از مومن‌ها اِسماً ایمان دارند، اما دروغ می‌گویند و پای ایمانشان نمی‌ایستند، اما برخی دیگر صادقانه پای ایمانشان می‌ایستند و شهید سلیمانی از این‌ها بود .

وی با اشاره به اینکه صداقت در ایمان جلوه برجسته حاج قاسم سلیمانی بود، اظهار داشت: جالب است این روزها آرزوی شهادت داشت و شب گذشته جان خود را پای این نذر دیرینش گذاشت .

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها