کد خبر: 569204
تاریخ انتشار :

صهیونیست‌ها ۱۰۰ هزار دونم از اراضی فلسطین در منطقه "غور" را به تصرف خود درآوردند

صهیونیست‌ها ۱۰۰ هزار دونم از اراضی فلسطین در منطقه "غور" را به تصرف خود درآوردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری "معا" فلسطین" یک مسؤول در پرونده اغوار (دره‌ها) در طوباس اعلام کرد، نیروهای اشغالگر در تلاش برای پایان دادن به حضور فلسطین، تسلط بر اراضی فلسطینی و ممانعت آنها از کشاورزی، ۱۰۰ هزار دونم در منطقه اغوار را تحت تصرف خود درآوردند.

در پی طرح‌های خصمانه یهودی سازی برای کوچاندن فلسطینیان، مقامات اسرائیل عملیات شهرک‌سازی در کرانه باختری را با نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی افزایش داده‌اند که این قطعنامه‌ها بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی در اراضی فلسطین اشغالی و توقف آن تاکید دارند.

پیشتر دفتر ملی دفاع از اراضی و مقابله با شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرده بود، طرفداری دولت آمریکا از مقامات رژیم صهیونیستی، آنها را به ادامه طرح‌های شهرک‌سازی، نقض قطعنامه‌های بین‌المللی ترغیب‌ می‌کند؛ قطعنامه‌هایی که خواستار توقف فوری شهرک‌سازی هستند که نوعی جنایت جنگی به شمار می‌آیند.

خبرگزاری معا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد: مقامات اسرائیل با حمایت دولت آمریکا سال گذشته میلادی به اجرای طرح‌های شهرک‌سازی خود در کرانه باختری به ویژه در شهر قدس اشغالی ادامه دادند و فرآیند شهرک‌سازی ۷۰ درصد افرایش یافت.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها