کد خبر: 569545
تاریخ انتشار :

تاجیک: در برابر اقدام آمریکایی‌ها، عملیات نظامی کافی نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تاجیک: در برابر اقدام

نصرت‌الله تاجیک در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ایران در راستای اقدام متقابل و در پاسخ به اقدام آمریکایی‌ها در ترور سرلشکر سلیمانی و همرزمانش بامداد امروز به پایگاه نظامی عین‌الاسد حمله کرد، اظهار کرد : بعد از این حمله مقامات ایرانی و برخی از مقامات آمریکا از جمله ترامپ موضع‌گیری کردند و این نوع موضع‌گیری‌ها در حال حاضر نشان از این دارد که دو کشور نمی‌خواهند سطح تنش بیش از این گسترش پیدا کند و در واقع می‌خواهند به نوعی وضعیت را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه اقدام آمریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی اقدامی بود که نمی‌توانست ایران از آن چشم‌پوشی کند و باید جواب آن را می‌داد، گفت: در برابر این اقدام آمریکایی‌ها عملیات نظامی کافی نیست و ما باید مجموعه‌ای از اقدامات را در کنار هم به پیش ببریم تا باعث تغییر رفتار سیاستمداران آمریکایی در عرصه منطقه و جهان شود. در همین چارچوب ما باید از ظرفیت‌های حقوق بین‌الملل و قانونی که وجود دارد به خوبی استفاده کنیم.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه مقامات دو کشور ایران و آمریکا در اظهارات خود اعلام کرده‌اند که به دنبال جنگ نیستند، گفت: واقعیت این است که نه در ایران و نه در آمریکا و همچنین در منطقه و جهان ظرفیتی برای وقوع جنگ جدید و افزایش تنش وجود ندارد و بسیاری از کشورها نیز در تلاش هستند که با رایزنی با مقامات دو کشور سطح تنش را کاهش دهند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه پاسخگویی به اقدام آمریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی حق مشروع ایران بوده است در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: ما باید با انجام مجموعه‌ای از اقدامات تلاش کنیم که آمریکایی‌ها در نوع رفتارشان در منطقه تجدید نظر کنند. در همین ارتباط می‌توانیم به عراق کمک کنیم تا هر چه زودتر این زمینه فراهم شود که نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شوند و قطعا چنین موضوعی به افزایش امنیت در منطقه کمک می‌کند.

تاجیک تأکید کرد: ما باید حواسمان به این موضوع باشد که گرفتار بازی در میدان کمپانی‌های تولید و فروش تسلیحات نشویم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها