کد خبر: 569812
تاریخ انتشار :

گفت‌وگوی روسای جمهور اوکراین و فرانسه درباره سانحه هواپیمای اوکراینی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست جمهوری اوکراین امروز (شنبه) اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی و امانوئل مکرون روسای جمهور اوکراین و فرانسه توافق کردند که متخصصان فرانسوی در روند رمزگشایی جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی که بامداد چهارشنبه گذشته در نزدیکی تهران سرنگون شد، کمک کنند.

بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری اوکراین، امانوئل مکرون در یک تماس تلفنی به زلنسکی گفته است که فرانسه هم اکنون یک رویه رسمی برای انجام تحقیقات بین‌المللی درباره این سانحه را آغاز کرده و پذیرفته است که به زودی به کی‌یف سفر کند.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته یک هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به خطوط هواپیمایی اوکراین در نزدیکی تهران سقوط کرد که در نتیجه آن تمام سرنشینان این پرواز جان خود را از دست دادند. پس از بررسی علل این سانحه ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی صبح امروز اعلام کرد که بر اثر خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت موشک قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به نتایج بررسی‌های علل سقوط هواپیمای بویینگ گفت: خطای انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده منجر به فاجعه شد.

وی تصریح کرد: روزی غم‌انگیز. نتایج اولیه تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: اشتباه انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده به فاجعه منجر شد. عرض تأسف عمیق، پوزش و تسلیت ما به مردم ما، خانواده‌های قربانیان و همه ملت‌های آسیب دیده.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها