کد خبر: 570333
تاریخ انتشار :

انتقادات روحانی از وضعیت ردصلاحیت‌ها و پاسخ کدخدایی؛

روحانی: از چند جناح ۱۷۰۰ نفرکاندیدا هستند؟ اینکه انتخابات نمی‌شود/ کدخدایی: نمی‌دانستیم عدم تأیید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روحانی: از چند جناح ۱۷۰۰ نفرکاندیدا هستند؟ اینکه انتخابات نمی‌شود

حسن روحانی در بخشی از سخنان امروز خود در جلسه هیات دولت خود خطاب به دست اندرکاران انتخابات گفت: همه آنهایی که در این انتخابات نقش دارید از شما خواهش می‌کنم، آن جایی که روشن است تا صلاحیت فردی رد شود، آنرا رد کنید اما آن جاهایی که نامشخص است یا احتمالات ضعیف است، مردم را ناراحت نکنید، به مردم نگوییم که در برابر یک صندلی مجلس ۱۷ نفر، ۱۷۰ و یا۱۷۰۰ نفر کاندیدا هستند ، ببینیم از چند جناح ۱۷۰۰ نفرکاندیدا هستند؟ ۱۷ نفر از چند جناح، از یک جناح؟ اینکه انتخابات نمی‌شود. مثل اینکه در مغازه‌ای از یک جنس، ۲ هزار عدد وجود داشته باشد.

رییس جمهور اضافه کرد: مردم تنوع می‌خواهند. بگذارید در میدان انتخابات همه احزاب و گروه‌ها شرکت کنند، قطعا ضرر نمی‌کنید. با یک جناح نمی‌شود، کشور را اداره کرد. کشور متعلق به همه است. اگر تمام ۸۳ میلیون متحد باشیم و یک نفر مخالف، باید تلاش کنیم آن یک نفر را هم جذب کنیم. یک نفر مخالف هم برای ما زیاد است در حالیکه شما یک جناح و جمعیت بزرگ را مخالف می‌کنید. باید حواسمان را جمع کنیم.

کدخدایی: نمی‌دانستیم عدم تأیید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است

عباسعلی کدخدایی ، سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی به صحبت‌های امروز حسن روحانی، رئیس‌جمهور واکنش نشان داد و نوشت: «جنجال برای تأیید افراد فاقدصلاحیت تازگی ندارد، اما پیشگامی رئیس جمهور در این پروژه ضدملی تأسف‌بار است. البته نمی‌دانستیم عدم تأیید بستگان به معنی حذف جناح‌های دیگر است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها