کد خبر: 572390
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد؛

حسن بیادی: پایداری در شورای ائتلاف نفوذی دارد/ مردم پایداری را نمی‌شناسند/ پایداری نمی‌تواند اصلاح‌طلبان را حذف و خود را رقیب شورای ائتلاف قرار دهد/ با چندفهرستی‌شدن اصولگراها، اصلاح‌طلبان به برد می‌اندیشند نه باخت

حسن بیادی: پایداری در شورای ائتلاف نفوذی دارد/ مردم پایداری را نمی‌شناسند/ پایداری نمی‌تواند اصلاح‌طلبان را حذف و خود را رقیب شورای ائتلاف قرار دهد/ با چندفهرستی‌شدن اصولگراها، اصلاح‌طلبان به برد می‌اندیشند نه باخت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز : جبهه پایداری عزم خودش را جزم کرده تا مستقل و با تابلوی اختصاصی پا به میدان انتخابات مجلس شورای اسلامی بگذارد، اقدامی که هیچ یک از احزاب و تشکل های اصولگرا و اصلاح طلب ریسک آن را نمی پذیرند. تحلیل ها درباره عواقب تصمیم جبهه پایداری بسیار است. برخی معتقدند مشارکت کم مردم در انتخابات به یاری پایداری می آید و فهرست این مجموعه را در موقعیت برتر نسبت به سایر لیست ها قرار می دهد، در مقابل کسانی هم هستند که می گویند «عامه مردم پایداری را نمی شناسند و لیست شورای ائتلاف با سرلیستی قالیباف را مرجع انتخاب نامزد قرار می دهند».

حسن بیادی فعال سیاسی اصولگرا و از منتقدان شورای ائتلاف با تحلیل گروه دوم موافق است و می گوید «پایداری می خواست در لحظه آخر وارد شود و روند انتخاب نامزدها را به نفع خود تغییر دهد اما حق با شورای ائتلاف است».

مشروح گفتگوی نامه نیوز با حسن بیادی به شرح زیر است:

*با توجه به اینکه جبهه پایداری لیست جداگانه می دهد و شورای ائتلاف هم اعلام کرد که اشتراک بین دو لیست وجود نخواهد داشت، آیا این تحلیل که مشارکت مردم در انتخابات پایین است و در این وضعیت پایداری موقعیت بهتری پیدا می کند، چه میزان قرین به واقع خواهد بود؟
- با وجود انتقاداتم به سیاست و فرایند انتخاباتی شورای ائتلاف، باید انصاف را رعایت کنیم. این شورا زحمات زیادی کشید، مکانیزمی را تعریف و بزرگانی را برای حصول نتیجه مطلوب براساس این مکانیزم جذب کرد. همه کسانی‌هم که قصد همکاری جهت کاندیاتوری در مجلس را داشتند نیز مکانیزم شورای ائتلاف را پذیرفتند. آقای قالیباف وقتی انتخابات ریاست جمهوری تمام شد صحبت از نواصولگرایی کرد اما با وجود این شعارها ظاهراً دیدیم که برای ورود به انتخابات مجلس شرائط شورای ائتلاف را پذیرفت که با اهداف این شورای فعالیت کند. حالا جبهه پایداری که جایگاهی در جامعه ندارد و مردم آن را نمی شناسند. ضمن آنکه تشکل رسمی و قانونی هم محسوب نمی شود اما در مقابل شورای ائتلاف فهرست 60 نفره را بعنوان تهدید ارائه داده است اگرچه معتقدم پایداری در شورای ائتلاف چند نفر نفوذی موثر دارد و بسیاری از آگاهان سیاسی خوب می دانند و احتمال می دهند که این دوطیف با ایجاد یک دعوای درونی به شکل صوری در اردوگاه سیاسی خود بازارگرمی میکنند، و احتمال و قصد دیگرشان این است که بقیه گروههاو جبهه‌های سیاسی را از جرگه رقابت انتخاباتی خارج کنند و خود در جایگاه رقیب اصلی شورای ائتلاف قرار بگیرند.
*آیا پایداری موفق می شود اصلاح طلبان را حذف و خود را قطب مقابل شورای ائتلاف تعریف کند؟
- خیر نمی توانند چون توهم پیروزی اصولگراها در شرایط مشارکت حداقلی مردم در انتخابات را اصلاح طلبان در دامن اصولگراها گذاشتند و مسیر وحدت آنان را خدشه‌دار نمودند فلذا این مسئله موجب شد که تعداد نامزدهای اصولگرا برای ورود به مجلس افزایش پیدا کند و کار به اینجا به کشد. و در نتیجه با تمامیت‌خواهی این طیفها و دخیل بودن باندهای متصل به قدرت و ثروت معتقدم اصولگرایان با چند فهرست و لیست وارد صحنه انتخاباتی میشوند و در این میان شک نکنید که نه تنها اصلاح طلبان به باخت فکر نمی کنند بلکه صد در صد به برد می اندیشند و اصلا و ابداً برای باخت وارد صحنه انتخابات نمی شود اگرچه در رقابت گروههای سیاسی باید این طور باشند بنابراین همین که با همه این نامهربانیها در راستای حضور و مشارکت عمومی مردم در انتخابات و ایجاد امیدواری در آنان تلاش می کنند جای تشکر دارد .
*به نظر شما اصلاح طلبان می توانند در مجلس آینده همچون مجلس فعلی فراکسیونی 100 نفره داشته باشند؟
- احتمال اینکه چنین فراکسیونی را تشکیل دهند وجود دارد چون در ائتلاف و همچنین در وحدت رویه جلوتر از اصولگراها هستند.
*با این اوصاف آقای مجید انصاری شانسی برای ریاست مجلس دارد؟
- این موضوع و تحلیل آن به بعد از اعلام نتایج انتخابات مربوط میشود علی‌ایحالٍ آحجةالاسلام آقای مجید انصاری با سابقه فعالیت پارلمانی در چند دوره محلس و همچنین حضورشان در شوراهای مختلف از جمله عضویت در تشخیص مصلحت نظام و سابقه انقلابی بودن چیزی از سایر افراد کم ندارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها