کد خبر: 572703
تاریخ انتشار :

تأکید آیت‌الله سیستانی بر محکومیت کشته شدن معترضان در نجف

تأکید آیت‌الله سیستانی بر محکومیت کشته شدن معترضان در نجف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، احمد الصافی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی با قرائت بیانیه مرجع عالی‌قدر عراق در خطبه نماز جمعه کربلاء، تاکید کرد: در رابطه با حوادث اخیر عراق باید به دو نکته اشاره کرد؛ اول اینکه علی‌رخم درخواست‌های مکرر مرجعیت درباره ضرورت توقف خشونت و پایبندی به مسالمت آمیز بودن تظاهرات و همچنین دوری جنبش مردمی از اقداماتی که به منافع عمومی و مردم آسیب می‌رساند، اما این درخواست‌ها مانع از رخ دادن اتفاقات ناگوار و دردناک در روزهای اخیر نشد و به ناحق خون‌های با ارزشی ریخته شد و آخرین مورد آنها اتفاقی بود که شامگاه چهارشنبه در نجف اشرف رخ داد.

در این بیانیه ضمن محکومیت کشته شدن معترضان در نجف و تسلیت به خانواده‌های داغدار این اتفاق آمده است: نیروهای امنیتی رسمی برای جلوگیری از هرج و مرج و اخلال در نظم عمومی ضروری هستند و این نیروها باید مسئولیت حفظ امنیت و ثبات، حفاظت از میدان‌های محل تجمع معترضان صلح‌جو، افشای هویت و شناسایی متجاوزان و افراد متخلف و حفاظت از منافع شهروندان در مقابل تجاوزات خرابکران برعهده بگیرند و هیچ توجیهی برای شانه خالی کردن از این مسئولیت قابل قبول نیست. نیروهای امنیتی باید کاملاً حرفه‌ای عمل کرده و از به کارگیری خشونت در برخورد با تظاهرات مسالمت‌آمیز خودداری کرده و مانع از تجاوز به معترضان شوند.

در ادامه بیانیه مرجع عالی‌قدر عراق آمده است: نکته دوم، مرجعیت دینی در خطبه‌های سابق خود چشم اندازش برای عبور از بحران سیاسی کنونی را مطرح کرده و بیان کردند که دولت جدیدی که جانشین دولت مستعفی می‌شود باید شایسته اعتماد مردم باشد و بتواند اوضاع کشور را آرام کرده و اعتبار کشور را بازگرداند. دولت جدید همچنین باید اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات زودهنگام در فضایی آرام و به دور از تأثیرات جانبی اموال، سلاح غیرقانونی و یا مداخلات خارجی انجام دهد.

نماینده مرجعیت عراق در ادامه تصریح کرد: مرجعیت دینی بار دیگر تأکید می‌کند که هیچ تمایلی به مداخله و یا اظهار نظر درباره تمامی اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود، ندارد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها