کد خبر: 573528
تاریخ انتشار :

سفیر ایران در صربستان گفت و گوی فراگیر را نیاز منطقه خواند

سفیر ایران در صربستان گفت و گوی فراگیر را نیاز منطقه خواند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، او که در مراسم بزرگداشت چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور شماری از شخصیت‌های صربستان، دیپلمات‌ها، مسئولان شرکت‌های تجاری و بازرگانی، خبرنگاران، شخصیت های فرهنگی و دانشگاهی، صاحب نظران و شهروندان صرب علاقه‌مند به ایران و ایرانیان مقیم در بلگراد سخن می گفت ، افزود، یکی از مهم ترین مشکلاتی که منطقه پیرامونی ما گرفتار آن است، برداشت های غلط و سوء محاسبات کشورهای فرامنطقه ای و منطقه ای می باشد. پیامدهای این مساله عمیقا بر معادلات منطقه تاثیر گذاشته و می گذارد و مصادیق این مساله در بسیاری از تحولات اخیر خاورمیانه قابل مشاهده است.

سفیر ایران در صربستان افزود: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش دارد تا ندای صلح و آرامش را با پیشنهاداتی از جمله پویش صلح هرمز به ارمغان آورد.

حسن پور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته توانسته است با بهره گیری از فن اوری های بومی به یکی از کشورهای پیشرفته علمی و صنعتی جهان در زمینه فناوری های نوین از جمله ژنتیک، نانو تکنولوژی، صنایع دفاعی، هوا فضا و انرژی هسته ای، پزشکی و آی تی تبدیل شود.

سفیر ایران در صربستان در ارتباط با مناسبات دو جانبه نیز گفت ، در سال جاری سفر رییس مجلس شورای اسلامی به بلگراد با هدف انجام ملاقات های دوجانبه و شرکت در یکصد و چهل و یکمین اجلاس جهانی بین المجالس را شاهد بودیم و انتظار داریم، در سال پیش رو، شاهد انجام دیدارهای مهمی از سوی مقامات دو کشور بوده و فصل جدیدی در روابط دو کشور را نظاره گر باشیم.

در این مراسم، وزیر کار صربستان و تنی چند از معاونین وزارتخانه های این کشور و نمایندگانی از پارلمان صربستان، سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف از جنوب آسیا و خاورمیانه، آسیا، اروپا و آمریکای لاتین و آفریقا، نمایندگان بخش دولتی و خصوصی شامل بازرگانان و صاحبان صنایع، مسئولین موسسات تجاری و مالی، اساتید دانشگاه، دانشجویان و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی و علمی این کشور حضور داشتند.

در همین حال این رویداد، فرصت مناسبی را برای گردهمایی دوستداران و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی و ایران دوستان فراهم کرده بود تا در فضایی دوستانه به گفت و ‌گو و تبادل‌نظر بپردازند.

در حاشیه این مراسم، استاد ابراهیمی از اساتید خط معلا ضمن نمایش بخشی از آثار خود، هنر زیبای خطاطی را برای حاضران به نمایش گذاشت که با استقبال بی نظیری از سوی دیپلمات ها، مقامات و شرکت کنندگان قرار گرفت.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها