کد خبر: 574031
تاریخ انتشار :

روابط روسیه و اوکراین بار دیگر بحرانی شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ایگور استوکوز معاون سابق استاندار استان دونتسک اوکراین در خصوص وقایع امروز گفت: نیروهای مقابله کننده با ارتش اوکراین در این منطقه از توپخانه استفاده کرده و منطقه را گلوله باران کردند و ارتش اوکراین نیز به آن پاسخ داد.

ستاد مشترک عملیات ارتش اوکراین نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: واحدهای مسلح جمهوری خودخوانده لوگانسک امروز در نزدیکی مناطق نووتوشکوفسک، اورخووا، کریمسکی و خوتور ولنی در دونباس اقدام به پیشروی کردند.

بر اساس این گزارش، واحدهای مسلح جمهوری خودخوانده لوگانسک تلاش کردند از خط حائل با ارتش اوکراین عبور کنند.

در ادامه گزارش گفته شد: اشغالگران با سلاح های منع شده در توافقنامه مینسک به مواضع مدافعان ما حمله کردند. دشمن از خمپاره ۱۲۰ میلی متری و نیز سلاح های سنگین ضدتانک و تیربار سنگین مواضع ارتش اوکراین را گلوله باران می کند.

در همین حال ارتش جمهوری خودخوانده لوگانسک در گزارشی اعلام کرد که نیروهای اوکراینی قصد نزدیک شدن به مواضع واحدهای مسلح این منطقه را داشتند که شماری از آنها در درگیری کشته یا مجروح شدند.

در این گزارش گفته شد: ارتش اوکراین برای اینکه بتواند کشته و زخمی های خود را از میدان نبرد تخلیه کند چند منطقه مسکونی در لوگانسک را گلوله باران کرد. در همین حال خبرگزاری ریانووستی نوشت: در پی متشنج شدن اوضاع منطقه دونباس، به دستور ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین امروز نشست شورای امنیت و دفاعی اوکراین برگزار شد.

زلنسکی در این نشست تصریح کرد که فقط با ارتش قدرتمند می توان در پشت میز مذاکره نشست.

وی با بیان اینکه اقدامات تحریک آمیز رخ می دهد، افزود: اما ارتش به آن پاسخ محکم و کوبنده داد.

رئیس جمهوری اوکراین گفت: متشنج شدن اوضاع در منطقه دونباس، رویکرد کییف در حل و فصل مناقشه را تغییر نمی دهد.

مناطق شرق اوکراین از سال ۲۰۱۴ با سقوط حکومت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری وقت، شاهد حرکت های جدایی طلبانه است. کی‌یف و سایر کشورهای قدرتمند اروپایی و آمریکا همواره روسیه را عامل تشویق جدایی طلبی در اوکراین می دانند، ولی مسکو این ادعا را همواره رد و اعلام کرده که براساس توافق های بین المللی طرفین باید به مذاکرات برای رسیدن به توافق ادامه دهند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها