کد خبر: 575545
تاریخ انتشار :

استان الجوف به کنترل ارتش یمن درآمد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک مقام نظامی یمن در گفت‌‌وگو با شبکه «المیادین» تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر شهر «الحزم» مرکز استان الجوف را تایید کرد.

این منبع تاکید کرد: «بازپس‌گیری شهر الحزم به دنبال یک عملیات نظامی و درگیری‌های شدید با مزدوران سعودی و نیروهای منصور هادی که مورد پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف سعودی قرار داشتند، حاصل شد». این مقام نظامی یمن گفت: «تسلط نیروهای مسلح یمن بر شهر الحزم به معنای قراری امنیت نظامی در استان مرزی الجوف با عربستان خواهد بود».

نیروهای ارتش و انصارالله یمن امروز یکشنبه پس از عقب‌نشینی عناصر وابسته به دولت مستعفی منصور هادی، وارد شهر «الحزم» در مرکز استان «الجوف» در مرکز یمن شوند.

استان الجوف در شمال غرب صنعاء پایتخت یمن واقع شده و در هفته‌های گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش یمن با عناصر وابسته به دولت مستعفی منصور هادی بوده است. این درگیری‌ها در روزهای گذشته شدت بیشتری یافته است.

روزنامه العرب وابسته به ریاض روز گذشته در تحلیل چرایی عملیات گسترده نیروهای یمنی در استان الجوف، نوشت که «حوثی‌ها» ثقل نظامی و قبیله‌ای خود را در این استان به کار گرفته‌اند تا با دستاوردهای میدانی وارد مذاکرات شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها