کد خبر: 575841
تاریخ انتشار :

هنیه: روابط حماس با ایران راهبردی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

هنیه سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» در مورد سفرش به مسکو افزود: این سفر در شرایط استثنایی به ویژه پس از اعلام معامله قرن توسط آمریکا صورت گرفت. وی به حملات موشکی گردان‌های عزالدین قسام به رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد و گفت که موشک‌های این گروه بسیاری از مناطق رژیم صهیونیستی را درهم کوبید و موجب شد که در آن سال پرواز به فرودگاه "الّلَد" ممنوع شود.

هنیه به صهیونیست‌ها هشدار داد که اگر اشغالگران بخواهند حماقت آن سال را در پیش گیرند، با همان حوادثی مواجه خواهند شد که در سال ۲۰۱۴ از گروه‌های مقاومت دیده‌اند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به دیدارهایش با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت ایشان برای حماس قبال احترام هست.

رییس دفتر سیاسی حماس در مورد اینکه آیا سید حسن نصرالله پیشنهادی برای از سرگیری روابط حماس با سوریه ارائه کرد؟ گفت: پیشنهادی داده نشد اما گمان می‌کنم ایشان مانع این کار [عادی‌سازی روابط] نشود و در صورتی که از وی خواسته شود ایشان آماده نقش آفرینی هستند.

هنیه همچنین ابراز امیدواری کرد که سوریه در ثبات و امنیت باشد و همواره بصورت متحد و یکپارچه باقی بماند.

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد که این جنبش درخواست‌های مکرر دولت آمریکا برای برگزاری جلسات محرمانه را رد کرده است.

هنیه افزود دلیل مخالفت حماس برای دیدار محرمانه با مقامات آمریکا این بود که این جنبش می‌دانست آمریکایی‌ها به دنبال پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌های خود هستند.

وی ادامه داد: واشنگتن بدنبال آن است که وانمود کند طرح معامله قرن را با هماهنگی فلسطینی‌ها به ویژه جریان‌های مقاومت و جنبش حماس ارائه کرده است و نشان دهد که این گروه‌ها در ظاهر مخالف این طرح هستند اما در باطن با دولت آمریکا تشکیل جلسه می‌دهند.

هنیه با بیان اینکه طرح ننگین آمریکا موسوم به معامله قرن نشان‌دهنده جانبداری این کشور از رژیم صهیونیستی است، خاطر نشان کرد یکی از موضوعاتی که در سفر اخیر خود به مسکو با مقامات روسیه در مورد آن پرداخته طرح یادشده بوده است.

رییس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه معامله قرن آمریکا ارکان آرمان فلسطین را هدف قرار داده است گفت، گروه‌های مقاومت فلسطین باید در راستای رد و محکومیت آن و ارائه راهبرد ملی، موضع یکسانی را اتخاذ کنند.

وی در پایان گفت:روسیه معامله قرن را قبول ندارد؛ چرا که این طرح در تعارض با قوانین بین‌المللی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها