کد خبر: 576008
تاریخ انتشار :

داستان شهاب سنگ عجیبی که در آفریقا به زمین خورد/ از فرازمینی‌ها تا زباله‌های فضایی + عکس

داستان شهاب سنگ عجیبی که در آفریقا به زمین خورد/ از فرازمینی‌ها تا زباله‌های فضایی + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

داستان شهاب سنگ عجیبی که در آفریقا به زمین خورد/ از فرازمینی‌ها تا زباله‌های فضایی + عکس

به گزارش نامه نیوز، چند روز قبل خبری در رسانه‌ها دست به دست شد مبنی بر اینکه طی دو ماه آینده یک سیارک قرار است به زمین نزدیک شده و برخورد آن با زمین نسل بشر را نابود کند.

ابتدا وبگاه خبری اکسپرس بود که این خبر را منتشر کرد. اکسپرس گزارش داد که ناسا هشدار داده در ماه آوریل (اردیبهشت ماه) یک سیارک ۴٫۱ کیلومتری به زمین نزدیک می‌شود که اصابت آن به سیاره‌ی زمین می‌تواند به معنی نابودی بشر باشد.

بعد از این، بسیاری از رسانه‌ها و سایتهای خبری به رد این موضوع پرداختند. سی‌ان‌ان در این باره به نقل از مقامات ناسا نوشت که هر چند 29 آپریل قرار است یک سیارک به مدار زمین نزدیک شود اما با زمین برخورد نمی‌کند.

ورود سنگهای آسمانی به زمین تاریخی طولانی دارد

انتشار این خبر بهانه خوبی شد که به موضوع شهاب سنگها و سیارکها و برخوردشان به زمین مطلب بپردازیم.

میلیونها سال پیش شهاب سنگها به دفعات بسیار به زمین برخورد می کردند. تاثیر این برخوردها گاه به قدری بود که تاریخ حیات در کره زمین را تغییر می‌داد. امروزه دیرینه - زیست شناسان معتقدند که حتی وقوع عصر یخ بندان به علت برخورد یک شهاب سنگ عظیم الجثه به کره زمین بوده است که تاثیرات خود را با لرزش زمین در مدار و تغییرات آب و هوایی وسیع نشان داده است.

ورود سنگهای سماوی به جو زمین با گذشت سالها کم و کمتر شد. امروزه کمتر شهاب سنگی است که توسط جاذبه زمین گرفتار شده و داخل شود شود؛ اگر هم شهاب سنگی داخل جو زمین شود به علت فشار و اصطکاک با مواد تشکیل دهنده جو زمین تبدیل به گاز می شود.

با این حال، در همین سالهای اخیر برخی شهاب سنگها به زمین برخورد کرده اند که هر یک داستان جالبی دارند. در راس این سنگهای آسمانی، توپ سنگی نامیبیا است که در سال 1390 شمسی در خاک این کشور به زمین افتاد و گودالی چند متری را به وجود آورد.

گوی سنگی عجیب در آفریقا؛ داستان گوی سنگی نامیبیا چیست؟

این گوی برای اولین بار توسط یک کشاورز محلی کشف شد و او نیز به سرعت پلیس را در جریان گذاشت. پلیس نامیبیا پس از پیدا کردن این توپ عجیب و غریب فلزی، خیلی گیج شده و حتی در ابتدا گروه خنثی کننده بمب را خبر کرد اما پس از مدتی بررسی مشخص شد که داخل آن هیچ چیزی وجود ندارد و خالی است.

آنچه بیش از پیش در مورد این سنگ آسمانی عجیب است شکل ظاهری آن است.

این گوی در حدود 6 کیلوگرم وزن ، 35 سانتی متر قطر و سطحی زبر داشته و گویا دو نیمکره ی بسیار کوچکتر در دو طرف آن جوش داده شده است.

این مشخصاتی بود که از طرف مسئول پزشکی قانونی، پل لودیک، اعلام شد. بر اثر ضربه ای که این گوی در زمان سقوط بر سطح زمین وارد کرده بود ، حفره ای به عمق 30 سانتی متر و عرض 3 متر به وجود آمد ولی خودش 18 متر آن طرف تر از گودال افتاده بود این مسئله نشان می داد که پس از برخورد با زمین، شدت ضربه آنقدر زیاد بوده که گوی دوباره به هوا بلند شده و کمی آن طرف تر افتاده است.

اهالی این منطقه ادعا می کردند، قبل از این اتفاق، چندین بار صداهای وحشتناکی مانند انفجار به گوششان رسیده است. محققان شنیدن این صداها را ناشی از شکستن دیوار صوتی یا صدای گوی بر اثر برخورد به زمین دانستند. این اتفاق مربوط به ماه نوامبر می شد اما مسئولان ترجیح دادند تا زمان انجام یک سری تحقیقات این خبر را مخفی نگه دارند اما پس از آزمایش‌ها و بررسی‌های بسیار زیاد هنوز نتوانسته اند راز این توپ اسرارآمیز را بفهمند و به همین خاطر این مسئله را به صورت عمومی عنوان کردند.

داستان شهاب سنگ عجیبی که در آفریقا به زمین خورد/ از فرازمینی‌ها تا زباله‌های فضایی + عکس

توپ سنگی نامیبیا؛ زباله‌ای فضایی یا ابزار جاسوسی آدم فضایی‌ها؟

اما ماهیت این توپ سنگی آسمانی چه بود؟ شکل ظاهری این گوی به نحوی بود که عملا آن را در رده اشیا ساختگی قرار می داد و نه شهاب سنگها یا سیارکها. رییس انستیتوی ملی علوم کشوری نامیبیا نیز در آن زمان تاکید کرد که این گلوله از فلزی خاص ساخته شده که با وجود آشنا بودن برای بشر، ترکیب معمولی نیست و نشانه‌ای برای احراز هویت هم بر روی این جسم وجود ندارد و تا به حال هم هیچکدام از آژانس‌هاس فضایی ادعای مالکیت آن را نکرده‌اند.

این شبهات باعث شد پس از سقوط این گوی به داخل زمین، بسیاری دست به دامان تئوری های ارابه خدایانی شده و این گوی را ساخته فرازمینی‌های بدانند که برای ارتباط با زمینی‌ها یا جاسوسی از آنها به داخل زمین انداخته شده است.

با این حال، برخی فرضیات علمی‌تر و جدی‌تر در این مورد مطرح گردیده است. بعضی از محققان ادعا کردند که این گوی یک مخزن ترازین است که معمولا برای ذخیره مایعات شیمیایی قابل اشتعال روی ماهواره های فضایی استفاده می‌شود. در این میان، بیشترین گمان این است که این گوی یک زباله فضایی باشد.

برخی کارشناسان می‌گویند این قطعه احتمالا یک کپسول مخصوص نگهداری گاز تحت فشار، در سفینه ها و ماهواره های فضایی بوده است.

تا امروز نمی‌توان به طور قطعی درباره این حادثه علمی - تاریخی اظهارنظر کرد اما هرچه هست، معمولا برخورد شهاب‌سنگها با زمین، دستمایه طرح تخیلات و احتمالات جالبی است که موضوع شهاب‌سنگ اخیر هم جدای آن نیست.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها