کد خبر: 576303
تاریخ انتشار :

سیدرضا اکرمی: جلب توجه اجتماعی با اعلام ابتلا به کرونا، اخلاقی و قابل‌قبول نیست

سیدرضا اکرمی: جلب توجه اجتماعی با اعلام ابتلا به کرونا، اخلاقی و قابل‌قبول نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در پاسخ به این پرسش که مسئولیت اجتماعی مسئولان و مردم برای مقابله با ویروس کرونا و کاهش آسیب‌های جانی و روانی ناشی از شیوع این بیماری چیست، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که این یک ویروس منحوس و بلای جدیدی است که از چین به نزدیک ۶۰ کشور جهان از جمله ایران رفته است و امروز مردم و مسئولان ما یکپارچه در صف مقابله با آن کنار هم قرار گرفته‌اند.

وی با تقدیر از تلاش‌های تیم پزشکی مجموعه سلامت و درمان کشور افزود: امروز این موضوع برای ما بدل به یک صحنه رزم شده است که آرام آرام ما را به سمت استقلال بیشتر و خودگردان بودن حرکت می‌دهد. هر چند که بر کسی پوشیده نیست در راه غلبه بر این مشکل آن هم در شرایط تحریم ظالمانه جهانی ممکن است مخاطراتی هم داشته باشیم و آسیب‌ها و تلخ‌کامی‌هایی را نیز تجربه کنیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه مردم باید با شیوع ویروس کرونا برخورد آرام و باطمانینه داشته باشند، اظهار کرد: مردم باید وسواس‌ها و احتیاط بی‌خود و بی‌جهت را از خود دور کنند و فقط توصیه‌های بهداشتی و پزشکی معتبر را عملی سازند. اما دوری از وسواس‌ها و احتیاطات نابجا معنایش حضور در اجتماعات شلوغ و مکان‌های سربسته نیست.

اکرمی تاکید کرد: از سوی دیگر پزشکانی که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند هم باید از سوی همه مسئولان مورد توجه قرار گیرند و احتیاجات و نیازهای آنان برای درمان بیماران و نیز اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از جانشان تامین شود.

اکرمی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال با توجه به تلاش هایی که از سوی مسئولان و تیم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جامعه پزشکان کشور انجام می‌شود شیوع این ویروس را کنترل کنیم تا در سال آینده دیگر با اخبار ابتلا شهروندان به این ویروس مواجه نشویم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اعلام ابتلا به ویروس کرونا از سوی برخی چهره‌های سرشناس سیاسی، اظهار کرد: هر کسی دنبال بهانه و لجاجت نباشد می داند که مسئله ابتلا به این ویروس روشن است. آن کسی که علائم داشته باشد باید تحت درمان قرار گیرد و آن کسی که علامتی ندارد دیگر نباید به دنبال این باشد که با اعلام ابتلای خود توجهات عمومی را به سمت خویش بچرخاند. چنین کاری در شرایط فعلی درست و اخلاقی به نظر نمی‌رسد.

اکرمی در پایان گفت: امیدواریم شاهد خروج هرچه زودتر این ویروس از کشور باشیم و دعا می‌کنیم که کرونا قربانیان کمتری داشته باشد، اما این موضوع را هم از یاد نبریم که اگر بخواهیم اسیر شایعات مطرح شده در فضای مجازی شویم قطعاً به روحیه خودمان آسیب وارد کرده‌ایم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها