کد خبر: 576558
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد؛

کریمی‌اصفهانی: میرسلیم می‌تواند رئیس مجلس شود/ پایداری چاره‌ای جز همراهی با سایر اصولگرا‌ها ندارد/ موتلفه برای معرفی نامزد اختصاصی در ۱۴۰۰ هنوز به جمع‌بندی نرسیده

کریمی‌اصفهانی: میرسلیم می‌تواند رئیس مجلس شود/ پایداری چاره‌ای جز همراهی با سایر اصولگرا‌ها ندارد/ موتلفه برای معرفی نامزد اختصاصی در ۱۴۰۰ هنوز به جمع‌بندی نرسیده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : مجلس آینده تحت سیطره اصولگرایان است اما گویا آنها با هم برای انتخاب رئیس آینده چندان تفاهمی ندارند. محمدباقر قالیباف خود را رئیس حتمی و قطعی در مجلس یازدهم می داند. از حاجی بابایی و زاهدی که شاید دل به آرای منطقه ای خوش کرده اند، بگذریم اما عزم زاکانی، میرسلیم و آقاتهرانی برای کسب کرسی ریاست خیلی خیلی جدی به نظر می رسند.

احمد کریمی اصفهانی عضو شورای مرکزی موتلفه درباره سیدمصطفی میرسلیم گفت: او می تواند رئیس مجلس آینده باشد البته این به نظر سایر نمایندگان بستگی دارد.

مشروح گفتگوی نامه‌نیوز با کریمی اصفهانی را در ادامه بخوانید.

*****

جایگاه آقای میرسلیم را در مجلس آینده کجا تعریف می کنید؟

آقای میرسلیم فردی توانمند در وزارت و سایر عرصه های اجرایی و دانشگاهی بوده است. الان هم عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارد. او در کارها منضبط و متدین است بنابراین می تواند در جایگاه ریاست قرار بگیرد. البته تحقق این مسئله تنها منوط به تصمیم موتلفه نیست بلکه باید نمایندگان مجلس درباره انتخاب رئیس نظر دهند بنابراین ما هرگز برای وکلای مردم در خانه ملت تعیین تکلیف نمی کنیم. آقای میرسلیم به عنوان نامزد ریاست مجلس مطرح است حالا باید دید نمایندگان بعد از بررسی برنامه نامزدهای ریاست به چه کسی رأی می دهند.

برخی می گویند نبض مجلس آینده در دست پایداری خواهد بود؛ اگر بخواهد فراکسیونی تشکیل شود، موتلفه فراکسیون مستقل خواهد داشت یا با سایر اضلاع اصولگرایی فراکسیون ائتلافی تشکیل می دهد؟

پایداری زمینه‌ای در مجلس آینده ندارد. اداره مجلس و امور پارلمان جمعی باید انجام شود؛ دایره نظریات پایداری محدود است و چون فقط دیدگاه های خودش را قبول دارد نمی تواند به خواسته ها و برنامه هایش جامعیت دهد. در واقع پایداری چاره ای ندارد که خودش را با سایر اصولگرایان تطبیق دهد وگرنه محلی از اعراب در مجلس آینده نخواهد داشت.

آقای میرسلیم نامزد اختصاصی موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 بود، آیا موتلفه برای ریاست جمهوری 1400 نیز نامزد اختصاصی معرفی می کند؟

صحبت درباره این موضوع خیلی زود است باید قدری تحمل کرد؛ ما هنور در شورای مرکزی موتلفه به جمع بندی نرسیدیم که مستقل وارد شویم یا شایسته ترین نامزد حاضر در صحنه رقابت را مورد حمایت قرار دهیم. البته مجلس و دولت آینده به لحاظ داخلی و بین المللی برای اداره کشور با وضعیت خیلی سختی مواجه هستند. حتما باید این دوره را با خردجمعی پشت سر بگذاریم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها