کد خبر: 577040
تاریخ انتشار :

ادامه درگیری‌ها در ادلب دلیل شکست اقدامات دیپلماتیک است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در بیانیه‌ای که امروز به مناسبت دهمین سال آغاز درگیری‌ها در سوریه منتشر کرد، آورد: درگیری‌های سوریه اکنون وارد دهمین سال خود شده و رنج و مشکلات مردم این کشور در این یک دهه هنوز فاجعه بار و ترسناک هستند. صدها هزار سوری جان خود را از دست داده و صدها هزار تن دیگر بازداشت شده و نقض حقوق بشر، جنایات مختلف و کشتارها در سطح گسترده‌ای انجام شد و نیمی از ساکنان این کشور از مناطق مسکونی خود فراری شده‌اند.

پدرسن در ادامه تاکید کرد: سرنوشت مردم سوریه به شکل خطرناک و جدی با شرایط منطقه و جامعه جهانی گره خورده و درگیری‌های هولناک و دائمی در این کشور دلیل اصلی شکست اقدامات دیپلماتیک است.

وی تاکید کرد: نیاز شدیدی به سطوح بی سابقه‌ای از همکاری‌های دیپلماتیک و ثبات جهت پایان دادن به این درگیری‌ها وجود دارد و از جامعه جهانی می‌خواهم مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت راه حلی سیاسی را برای این بحران ارائه دهد. همچنین از سازمان ملل می‌خواهم دو طرف را برای آغاز مذاکراتی رسمی و برگزاری انتخاباتی آزاد و شفاف تحت نظارت این سازمان و با هدف ایجاد تحولی سیاسی گرد هم آورد.

فرستاده سازمان ملل به سوریه در پایان گفت: جامعه جهانی باید برای تحقق خواسته‌های مشروع تمامی مردم سوریه با یکدیگر متحد شده و همه ما برقراری صلح را انتخاب کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها