کد خبر: 577107
تاریخ انتشار :

کرونا چه زمانی از ایران خارج می شود ؟

کرونا چه زمانی از ایران خارج می شود ؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، میزان آگاهی در خصوص بیماری کرونا، روش های انتقال و روش‌های محافظت در برابر آن در افراد بالاست و بیش از ۹۴درصد از زنان ایرانی از علائم شایع این بیماری آگاه هستند. اطلاعات ارائه شده بخشی از پژوهشی است که توسط شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc)، در اسفند سال ۱۳۹۸ به منظور سنجش میزان اطلاعات افراد در مورد بیماری کرونا، میزان تاثیر آن بر زندگی افراد و میزان نگرانی آنها در خصوص بحران بیماری انجام داده است. این پژوهش شامل سوالاتی در مورد علائم بیماری، روشهای محافظت در مقابل بیماری، نگرانی افراد در مورد آن، میزان تاثیر آن در زندگی افراد و پیش بینی آنها در خصوص مدت زمان بحران این بیماری بوده که به صورت نظرسنجی آنلاین صورت گرفته است. ۱،۲۵۶زن از رده‌های سنی و شهرهای مختلف در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند. رنج سنی شرکت کنندگان از ۱۵ تا ۷۱ سال بوده که در پنج گروه سنی مختلف قرار گرفته‌اند و میانگین سنی افراد ۲۶.۵ سال است. در ادامه اطلاعات بیشتری از این پژوهش را می‌خوانید.

تقریبا تمام افراد شرکت‌کننده در پژوهش مورد نظر از روشهای انتقال ویروس کرونا مطلع هستند. از هر ۱۰ نفر شرکت کننده در پژوهش ۸ نفر از روش‌های محافظت در برابر انتقال ویروس به خوبی مطلع بودند. از هر ۱۰ نفر ۲ نفر آنتی‌بیوتیک‌ها را به اشتباه به عنوان یک روش محافظت در برابر ویروس می‌شناسند.

همچنین نتایج پژوهش نشان می‌دهد؛ میزان نگرانی افراد از شرایط بحرانی بیماری و همچنین تاثیری که بحران بیماری بر زندگی خود و خانوده‌شان گذاشته را بالا ارزیابی کرده اند. برای مثال اطلاعات نشان داد: از هر ۱۰ نفر، ۳ نفر شرایط زندگی و کاری‌اش به خاطر ویروس کرونا کاملا مختل شده‌است. در این میان از هر ۱۰ نفر ۶ نفر بیان کردند: تغییرات عمده‌ای در برنامه روزمره زندگی‌شان ایجاد شده است. این عده از افراد عنوان کردند، این روزها برنامه‌های روزمره زندگی‌­شان مانند: ورزش کردن، دیدار دوستان، برنامه‌های گردشگری و... تحت شعاع شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

علاوه براین، اطلاعات پژوهش نشان داد: از هر ۱۰ نفر شرکت کننده، ۴ نفر در خصوص این بحران کاملا نگران و ۴ نفر نسبتا نگران هستند. در افراد ۲۰ تا ۳۴ سال نسبت افرادی که کاملا نگران این بحران هستند بالاتر است.

کرونا تا چه زمانی مهمان ایرانیان است؟

تابحال هیچ سازمان داخلی و خارجی زمان کاهش قطعی شیوع ویروس کرونا را اعلام نکرده و همگان فقط به گمانه‌زنی در این باره بسنده کرده‌اند. چنین گمانه‌زنی به مخاطبان و افراد حاضر در پژوهش نیز تسری پیدا کرده و هر گروه از افراد زمانی را برای پایان شیوع ویروس کرونا تخمین زده‌اند.

نیمی از افراد شرکت کننده در پژوهش، مدت زمان ادامه وضعیت بحرانی حال حاضر را کمتر از ۳ ماه و ۳۰ درصد آن‌ها را بین ۳ تا ۶ ماه پیش بینی کرده‌اند. در این میان پاسخگویان سنین ۳۰ تا ۳۴ سال نگاه خوشبینانه‌تری نسبت به گذار سریع‎تر از وضعیت بحران دارند و ۶۲ درصد از آنها مدت زمان ادامه بحران بیماری را کمتر از ۳ ماه پیش‌بینی کرده‌اند.

تقسیم بندی افراد از منظر نگرانی و میزان تاثیر شرایط بحرانی بیماری کرونا

بر اساس اطلاعات بدست آمده از پژوهش، افراد شرکت کننده در این نظر سنجی را می‌توان با توجه به میزان نگرانی و میزان متاثر شدن از بحران شیوع ویروس کرونا به سه گروه تقسیم کرد: این تقسیم بندی به قرار ذیل است.

افراد بسیار نگران و بسیار متاثر: ۱۶ درصد از پاسخگویان جزء این گروه قرار می‌گیرند. گروه بسیار نگران و بسیار متاثر بیشترین میزان ابهام را در خصوص وضعیت حساس کنونی دارند؛ ۱۵ درصد آنها هیچ پیش بینی از زمان گذر از این بحران ندارند.

افراد تا حدی نگران و تا حدی متاثر: ۶۲ درصد از پاسخگویان جزء این گروه از افراد هستند. در حدود یک سوم این افراد پیش‌بینی بین 3 تا 6 ماه را برای ادامه بحران این بیماری داشته اند.

افراد کمتر نگران و کمتر متاثر: ۲۲ درصد از پاسخگویان جزء این گروه قرار می‌گیرند. نکته مهم این است، اکثریت گروه کمتر نگران و کمتر متاثر (۶۵%) با نگاه خوشبینانه‌، مدت زمان ادامه بحران این بیماری را ۳ ماه پیش بینی کرده‌اند.

در مجموع شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc) پژوهش مورد نظر را در راستای رسالت اصلی خود؛ افزایش آگاهی کسب وکارها نسبت به نگرش مخاطبان، انجام داده است. emrc؛ اطلاعات پژوهش را از طریق رسانه‌های مختلف در اختیار کسب وکارها قرار داده است.

منبع: رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها