کد خبر: 577299
تاریخ انتشار :

در نامه‌ای به رییس مجمع مجالس آسیایی مطرح شد؛

تاکید ذوالقدر بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران

تاکید ذوالقدر بر رفع تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در نامه سیده فاطمه ذوالقدر آمده است:

«سرکار خانم آسومان اردوغان،

رئیس محترم APA،

همان‌گونه که استحضار دارید جهان با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا مواجه شده و جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از کشورهایی است که به شدت درگیر آن است. جلوگیری و مهار این بیماری خطرناک نیازمند اقدامات مشترک و جمعی است.

به رغم تلاش‌های همه‌جانبه نظام سلامت ایران و سایر دستگاه‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های ایلات متحده در ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و سایر ملزومات مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع کووید- ۱۹، تلاش‌ها برای مبارزه با این بیماری خطرناک همه‌گیر در ایران و در منطقه را با مانع جدی مواجه ساخته است. این اقدامات، مغایر با اصول حقوق بین المللی بشردوستانه و کنوانسیون های مرتبط با آن و در تعارض آشکار با منشور ملل متحد و اساسنامه بهداشت جهانی بوده و تهدید کننده صلح و رفاه بشری است.

با عنایت به این موضوع و با ابتنا به اهداف و آرمان‌های این مجمع مهم، انتظار دارم شما به عنوان رئیس دوره‌ای APA، هم‌راستا با بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و مجامع پارلمانی، خواستار رفع سریع تحریم‌های مستقیم و غیر مستقیم ایالات متحده علیه مردم جمهوری اسلامی ایران شوید.

رجاء واثق دارم که تلاش‌های سرکار عالی به عنوان رئیس APA در تقویت تلاش‌های منطقه ای و بین‌المللی برای مبارزه با این چالش جدی جهانی، سازنده و الهام بخش خواهد بود. با احترام سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران و رئیس گروه پارلمانی APA مجلس شورای اسلامی ایران»

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها