کد خبر: 577307
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» مطرح شد؛

مشاور لاریجانی: نزدیکان لاریجانی ترور شخصیت شدند/ لاریجانی از عداوت‌ها خسته شده بود/ لاریجانی و نعمتی هم از اصولگرایان ضربه خوردند هم از اصلاح‌طلبان/ برخی به من می‌گفتند چون به لاریجانی نزدیکی، خائن هستی

مشاور لاریجانی: نزدیکان لاریجانی ترور شخصیت شدند/ لاریجانی از عداوت‌ها خسته شده بود/ لاریجانی و نعمتی هم از اصولگرایان ضربه خوردند هم از اصلاح‌طلبان/ برخی به من می‌گفتند چون به لاریجانی نزدیکی، خائن هستی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: عدم ثبت‌نام علی لاریجانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و رأی‌نیاوردن یا کناره‌گرفتن یاران او از حضور در مجلس می‌تواند منشأ تحولات جدیدی در عرصه نهاد قانون‌گذاری باشد؛ به‌نحوی که شاید بتوان گفت دیگر نیروهای موسوم به مستقلین یا اعتدالی‌ها جایگاه و پایگاه سابق را در مجلس ندارند. حتی برخی پا را فراتر از این می‌گذارند و می‌گویند که با توجه به سیاست شکست‌خورده ائتلافی برخی اصولگرایان با اصلاح‌طلبان چنین نیروهایی در بدنه سیاست ایران نمی‌توانند مانند سابق نقش‌آفرینی کنند. در مقابل برخی دیگر معتقدند که عقب‌نشینی علی لاریجانی یک خیزش بلندی را در پی خواهد داشت و آن قصد ریاست‌جمهوری او است.

منصور حقیقت‌پور، مشاور علی لاریجانی باور دارد که نبود علی لاریجانی در مجلس جبران‌پذیر نیست. او درباره ابعاد کناررفتن علی لاریجانی و هم‌فکرانش از نهاد قانون‌گذاری به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای لاریجانی از درایت خاصی برخوردار بود و در اداره مجلس حکیمانه رفتار می‌کرد. او هم قدرت جذب نمایندگان را داشت و هم می‌توانست با قوای دیگر هماهنگ عمل کند. بی‌تردید نبود او در مجلس خسارت بزرگی است که جبران‌پذیر نیست. در میان نمایندگانی که به دور یازدهم مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند کسی را سراغ ندارم که درایت او را داشته باشد و شاهد مجلسی تندی خواهیم بود؛ به‌خصوص تا تابستان سال1400 که دولت آقای روحانی روی کار است زیرا احتمالا تا آن زمان شاهد هم‌پوشانی دولت و مجلس نخواهیم بود تنش‌هایی ایجاد خواهد شد».

او درباره رویکرد بین‌المللی مجلس یازدهم اظهار کرد: «مجلس آینده در عرصه بین‌المللی به‌دنبال آن است که دوباره بحث برجام را مطرح کند و خوانش جدیدی از آن ارائه کند. تصور می‌کنم تا یک‌سال‌ونیم آینده شرایط خوبی بر عرصه سیاسی کشور حاکم نباشد. نمایندگان مجلس یازدهم باید در نظر داشته باشند که با حجم مشکلات موجود جایی برای تنش‌آفرینی سیاسی وجود ندارد و انتظار عمومی این است نمایندگان به همراه دولت به مشکلات معیشتی، بی‌کاری، گرانی و صدالبته مهم‌تر از همه این‌ها مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا بپردازند».

او در باره عملکرد سیاسی بهروز نعمتی و کاظم جلالی ادامه داد: «آقای نعمتی یا آقای جلالی به دلیل اینکه از جبهه اصولگرایی وارد لیست امید شدند، از دو طرف ماجرا ضربه خوردند و این باعث شد که امیدی‌ها نسبت به آنها با تردید نگاه کنند. از آن سو هم اصولگرایان دیگر آنها را به عنوان نیروهای اصولگرا قبول نداشتند».

حقیقت‌پور در خصوص هجمه‌های برخی نیروهای سیاسی به علی لاریجانی و نزدیکان او هم گفت: «واقعیت این است که نیروهایی از ابتدا علیه آقای لاریجانی بودند و در مقاطع مختلف به او می‌تاختند. برای مثال من که در این دوره از اردبیل نامزد انتخابات مجلس شدم، برخی می‌آمدند و می‌گفتند که از لاریجانی برائت بجو تا به تو رأی بدهیم. برخی دیگر هم به دلیل قرابت فکری من با آقای لاریجانی می‌گفتند که شما خائن هستید زیرا برجام را امضا کردید و یار لاریجانی هستید یا برخی می‌گفتند که هرکسی که به یاران لاریجانی رأی دهد، ولایت‌مدار نیست. آنها با چنین ادبیاتی سعی می‌کردند که رأی مردم را هدایت کنند و در تمام مدت کوشیدند که با ایجاد شبهه بر عملکرد آقای لاریجانی او را در پیشگاه مردم تخریب کنند. من به تمام آنها می‌گویم که اگر لاریجانی خائن بود رهبر انقلاب او را حکیم فرزانه نمی‌خواهند. متأسفانه در دوره آینده مجلس تعداد نیروهای تندرو بالاست و این می‌تواند برای عرصه سیاسی کشور خطرناک باشد».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که چه عواملی باعث حذف نزدیکان لاریجانی از عرصه سیاسی خاصه از مجلس در سال‌های اخیر بوده است، تصریح کرد: «به زعم من پیش از آنکه نزدیکان آقای لاریجانی از مجلس حذف شوند، ترور شخصیت شدند؛ افرادی که هر کدام در جایگاه خود می‌توانستند وزنه‌ای باشند. شخصیت‌هایی مانند آقایان ابوترابی یا باهنر هریک می‌توانند بخشی از مشکلات مجلس را رفع کنند. تندروها واقعا شخصیت‌های برجسته نظام را اذیت کردند. چنین افرادی از ابتدای انقلاب تا کنون شخصیت‌های بزرگ را در تنگنا قرار داده‌اند و به یاد داریم که روزگاری شهید بهشتی با آن عظمت گفت که اجازه دهید نباشم زیرا خانواده و ناموس آدم مورد تهمت قرار می‌گیرد. من به آقای قالیباف هم توصیه می‌کنم نامزد ریاست مجلس نشود زیرا آنها به قالیباف هم اجازه نمی‌دهند که به کرسی ریاست برسد. آقای لاریجانی هم از این همه عداوت‌ها خسته شده بود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها