کد خبر: 577932
تاریخ انتشار :

ترکیه در آستانه درگیری با تروریست‌های دست پرورده خود در ادلب

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت دفاع ترکیه روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که پنج شنبه هفته گذشته دو نظامی این کشور در حمله «عناصر تندرو» در ادلب سوریه کشته و یک نظامی دیگر زخمی شده است.

از زمان آغاز گشت‌زنی‌های مشترک ترکیه و روسیه در «منطقه کاهش تنش» در ادلب، بخشی از تروریست‌ها که از توافق آتش‌بس رضایت ندارند، تلاش بسیاری برای ممانعت از ادامه این گشت‌زنی‌ها کرده و در مواقعی نیز اقدام به بستن جاده «ام-۴» که محل این گشت‌زنی است، کرده‌اند.

در این راستا وبگاه عنب بلدی در گزارشی نوشته که این گونه حملات علیه گشتی‌های ترکیه و روسیه، توافق آتش بس را به شدت تهدید می‌کند.

«علی بکر» تحلیلگر سوری به این وبگاه گفت که حملات گروه‌های «تندرو» علیه نیروهای ترکیه، موضع روسیه، دولت سوریه و ایران را تقویت می‌کند تا عملیات در ادلب را از سر گیرند و موضع ترکیه در حمایت از این گروهها را زیر سؤال می‌برد.

«عباس شریفه» دیگر کارشناس سوری نیز در بیان چرایی عدم برخورد ترکیه با این گونه گروهک‌ها گفت که ترکیه عقیده دارد هنوز خط درگیری با دولت سوریه به ثبات نرسیده و درگیری‌ها مجددا آغاز خواهد شد و به تضمین مسکو نیز اطمینان چندانی ندارد بنابراین اراده سرکوب این گروهک‌ها را ندارد.

او همچنین گفت که تا پیش از ورود ترکیه به ادلب، این استان در کنترل گروهک «هیئه تحریر الشام» یا همان جبهه النصره سابق بود و پس از اینکه ترکیه ارتش و مزدوران خود موسوم به «الجیش الوطنی» را وارد ادلب کرد، قدرت جبهه النصره نیز به حاشیه رفته و اکنون در حال استفاده از هسته‌های مخفی خود برای به شکست کشاندن توافق آتش بس است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها