کد خبر: 579357
تاریخ انتشار :

ائتلاف نزدیک به الحشد الشعبی حمله ناشناس به شرکت نفتی آمریکا را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ائتلاف الفتح روز دوشنبه به حمله افراد ناشناس به شرکت‌های نفتی در استان البصره واکنش نشان داد.

ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای گفت: «ما با نگرانی و ناراحتی شدید اخبار حاکی از اقدام یک گروه خرابکار در حمله به تاسیسات نفتی با حمله به یکی از شرکت‌های فعال در منطقه البرجسیه البصره را پیگیری کردیم».

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری از فرماندهان الحشد الشعبی در این بیانیه آورده است: «ما این اقدامات مجرمانه و خرابکارانه را که باعث خسارت شدید به اقتصاد عراق و تخریب نظام مند برنامه‌های توسعه و ارتقای صنعت نفت می‌شود، محکوم می‌کنیم».

این ائتلاف از نهادهای امنیتی و مقامات ذیصلاح در عراق خواسته است همه اقدامات لازم را برای حمایت از شرکت‌های فعال در عراق انجام دهند و محیطی امن را برای توسعه این بخش مهم فراهم کنند و این گروه‌های خرابکار را که هدف آنها آسیب رساندن به عراق است تحت تعقیب قرار داده و اشد مجازات را درباره آنها اعمال کنند.

منابع امنیتی در عراق امروز از پرتاب شدن پنج راکت به سمت شرکت آمریکایی «هالبرتون» در غرب استان «بصره» (جنوب عراق) خبر دادند. این شرکت در میدان‌های نفتی غرب بصره قرار دارد. یکی از موشک‌ها در نزدیکی چاه نفتی «۲۰» برخورد کرده که از بزرگترین چاه‌های نفتی عراق به شمار می‌رود.

گفته می‌شود کارکنان آمریکایی این شرکت پیشتر از آن خارج شدند و تنها کارکنان عراقی در این شرکت حضور داشتند.

در مدت اخیر و بعد از آنکه به دلیل آمریکا در اقدامی تروریستی، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی را ترور کرد، تنش میان گروه‌های عراقی با آمریکا بالا گرفته است.

هر چند الحشد الشعبی تاکنون هیچ اقدام نظامی علیه آمریکا نکرده، در مدت اخیر افراد ناشناس محل حضور نظامیان آمریکا در چند پایگاه نظامی در عراق را هدف موشک قرار داده‌اند.

در پی این تنش‌ها آمریکا از چندین پایگاه نظامی در عراق خارج و نیروهای خود را به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق منتقل کرده است.

بسیاری از احزاب سیاسی و گروه‌های نظامی در عراق تأکید کرده‌اند که بر اساس مصوبه پارلمان عراق، دولت عراق باید هر چه سریعتر از نظامیان آمریکایی بخواهد که این کشور را ترک کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها