کد خبر: 579426
تاریخ انتشار :

پیشنهاد متفاوت بروجردی برای "جهش تولید"

پیشنهاد متفاوت بروجردی برای "جهش تولید"
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، علا‌ءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخشی از گفت‌وگو با فارس نظرات خود را درباره نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری و برنامه‌های و اقدامات قوای مقننه و مجریه در این باره و همچنین نقاط ضعف عدم حصول برشمرد.

وی معتقد است که سهم تحریم‌های آمریکا حداکثر 30 درصد است ولی عملاً ما دچار خود تحریمی 70درصدی هستیم که اگر شبکه بانکی در بهبود اقتصاد احساس مسئولیت بیشتری کند، اقتصاد به چرخش درآمده و جهش تولید تحقق پیدا می‌کند.

بروجردی گفت که نیت اصلی و فلسفه تصویب قانون ایجاد مناطق آزاد و مناطق ویژه در مجلس شورای اسلامی، صادرات بوده است نه واردات؛ لذا می‌طلبد که دولت در این زمینه با نظارت ویژه مانع از سواستفاده‌ افراد سودجو شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین اظهار داشت که بخش مهمی از درآمد کشورمان صادرات، خدمات فنی و مهندسی است و توانمندی بسیار بالایی در این باره داریم لذا حمایت دولت از پیمانکاران می‌تواند منجر به جهش تولید در این بخش شود.

وی تصریح کرد که یکی از ضربات بسیار اساسی که به تولید کشورمان وارد شده موضوع قاچاق کالا است که در این زمینه ضمن کنترل شدید مرزها باید با استفاده از ابزارهای نوین و توسعه دستگاه‌های ایکس‌ری مانع از جولان کالاهای قاچاق در جامعه شد.

نماینده بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد که یکی از دلایل تعطیلی و یا نیمه‌تعطیل بودن تعداد زیادی از مراکز تولیدی، کارگاه‌ها و کارخانجات کشور مطالبه بخش‌های مختلف دولت از آنها است که سرمایه‌گذار ناگزیر از پرداخت درصدهای مختلف در نهایت به سمت ورشکستگی گام برمی‌دارد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها