کد خبر: 579806
تاریخ انتشار :

چراغ سبز واشنگتن برای صادرات کالاهای پزشکی به ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، یونهاپ روز جمعه بدون اشاره به نام این مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی از قول وی افزود: سئول روز دوشنبه بر اساس مجوز شماره ۸ دولت آمریکا، چراغ سبز این کشور برای صادرات کالاهای پزشکی به ایران را دریافت کرده است بر اساس این مجوز، کره جنوبی مجاز به انجام برخی معاملات با ایران است حتی اگر آنها مشمول تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا شده باشند.

گزارش می افزاید اما برای صادرات دارو، تجهیزات پزشکی و سایر محصولات درمانی، شرکت ها و موسسات مالی مربوطه باید «مراقبت های لازم را انجام دهند» تا اطمینان حاصل کنند که این کالاها در اختیار مردم ایران قرار می گیرند.

این مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی با بیان اینکه مجوز صادرات این کالاها به ایران بر اساس مجوز عمومی شماره ۸ از روز ۶ آوریل (۱۸ فروردین ۱۳۹۸) صادر شده است اظهار کرد شرکت ها و بانک های کره جنوبی باید اسناد لازم را برای انجام این معاملات با دقت و کوشش مناسب تهیه کنند و فکر می کنیم که ارسال محموله ها ممکن است حدود یک ماه بعد آغاز شود.

گزارش با اشاره به اینکه کره جنوبی علاوه بر دریافت مجوز از آمریکا در تلاش است از دو مسیر دیگر هم بتواند به ایران کمک کند نوشته است سئول همچنین در قالب «برنامه تجارت انسان دوستانه کره» قصد دارد با یک بانک ایرانی مانند بانک خاورمیانه که مشمول تحریم های آمریکا نشده باشد همکاری کند.

یونهاپ تصریح کرده است کره جنوبی همچنین در حال بررسی امکان استفاده از کانال سوئیس به منظور تسهیل فروش اقلام دارویی و غذایی به ایران است.

این مقام کره جنوبی با بیان اینکه به نظر می رسد پلت فرم مجوز عمومی شماره ۸ سریع ترین راه برای از سرگیری صادرات محصولات بهداشتی به ایران است که به دلیل تحریم های امریکا با کمبود دارو برای مبارزه با ویروس کرونا روبرو شده است، گفت: کره جنوبی هر سه روش را جلو می برد.

گزارش در پایان نوشته است اگرچه صادرات محصولات دارویی و پزشکی مشمول تحریم ها نیست، شرکت های کره جنوبی به دلیل ترس از تحریم های آمریکا برای از سرگیری مجدد فروش دارو و سایر محصولات به ایران با مشکل مواجه شده اند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها