کد خبر: 580457
تاریخ انتشار :

نماینده مردم زاهدان مطرح کرد،

دفاع تمام قد نماینده زاهدان از قاچاق سوخت / 20لیتر بنزین به کجای مملکت برمی خورد؟

دفاع تمام قد نماینده زاهدان از قاچاق سوخت / 20لیتر بنزین به کجای مملکت برمی خورد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دفاع تمام قد نماینده زاهدان از قاچاق سوخت / 20لیتر بنزین به کجای مملکت برمی خورد؟

به گزارش نامه نیوز، دولت به بهانه «ارزان بودن سوخت دلیلی برای قاچاق آن شده است!» بنزین را سه برابر کرد. این جهش قیمت کالاهای اساسی را نیز با چالش روبرو کرده و با افزایش قیمت ناگهانی خوراکی ها، کالاهای لوکس و... مردم نه تنها در روستاهای دور افتاده بلکه در شهرهای بزرگ و کلانشهرها با مشکل معیشتی روبرو شدند.

سیستان و بلوچستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و قاچاق سوخت هنوز هم در سیستان و بلوچستان یکی از راه های تامین معیشت مردم این خطه است . راهی که مردم این استان از گرسنگی نمیرند. زنان و کودکان در اتوبوس های حامل سوخت می نشینند و جان خود را به خطر می اندازند تا ظاهری باشند برای قاچاق سوخت و مردانشان بتوانند قاچاق را به سرانجام برسانند و پولی برای گذران زندگی دریافت کنند. تصورها به سمت پول های کلان نرود ، رقم ها آنقدر ناچیز است که خرج یک روز زندگی هم نمی شود.

حسین‌علی شهریاری، نماینده مردم زاهدان درباره قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان به خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: قاچاق سوخت قطعا متوقف نشده است. اما کنترل بیشتری روی قاچاق می شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: بالاخره مردم سیستان و بلوچستان هم حق زندگی دارند. برای آنها نه شغل ایجاد کردند و نه درآمدی گذاشته اند، حالا اگر مردم مستضعف آنجا 20لیتر بنزین هم بفروشند به کجای مملکتی برمی خورد که 10هزار میلیارد، 8هزار میلیارد، 7 هزار میلیارد و... اختلاس می شود؟ وقتی دولت قدرت این را ندارد که شکم این مردم را سیر کند، بگذارید مردم آنجا لااقل 10 لیتر بنزین بفروشند، هیچ اتفاقی هم نمی افتد.

شهریاری با اشاره به این که مردمی عادی در قاچاق سوخت پا دو بودند، افزود: در قاچاق سوخت افراد بزرگی پشت کار بودند و آدم هایی که در استان ها برای قاچاق سوخت می رفتند، مردم محروم و مستضعفی بودند که یک درصد کمی به آنها می دادند و می گفتند که فقط این را جا به جا کنید. عمده سود سوخت قاچاق سوخت را افرادی انجام می دادند که از مردمی عادی نبودند.

منبع:رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها