کد خبر: 580578
تاریخ انتشار :

بیش از ۱۰۰۰ خدمه ناو هواپیمابر فرانسه به کرونا مبتلا شدند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش فرانس ۲۴، در میان فشارهای فزاینده‌ بر مقامات دولتی برای توضیح درباره ابتلای خدمه و نیروهای ناو هواپیمابر شارل دوگل به ویروس کرونا ، نیروی دریایی فرانسه اعلام کرد که در حال بررسی علل و چگونگی ایبتلای این افراد به این ویروس است.

در پی بالاگرفتن مساله شیوع کرونا در شارل دوگل، فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه روز جمعه به نمایندگان مجلس گفت که از دو هزار و ۳۰۰ خدمه این ناو و کشتی‌های اسکورت آن تا کنون یک هزار و ۸۱ نفر مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند که تقریبا نیمی از کل پرسنل این کشتی است.

شارل دوگل بزرگترین ناوهواپیمابر فرانسه و پرچمدار نیروی دریایی این کشور است که از زمان بازگشت به مقر خود در تولون، از پنج روز پیش در حال ضد عفونی است.

اریک لاولت سخنگوی نیروی دریایی فرانسه درهمین رابطه گفت: یک نفر تحت مراقبت‌های ویژه و ۲۰ نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند.

براساس بیانیه نیروی دریایی آمریکا، دو تن از چهار ملوان ایالات متحده که به عنوان بخشی از یک برنامه تبادل نیرو در ناو شارل دوگل به سر می‌برند به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

سخنگوی نیروی دریایی فرانسه در ادامه افزود که فرمانده ناو هواپیمابر به دنبال افزایش فاصله فیزیکی بین خدمه روی کشتی است، جایی که تجهیزات آزمایشگاهی در آن وجود ندارد.

لاولت خاطر نشان کرد: اعمال اقدامات فاصله گذاری اجتماعی روی کشتی جنگی بسیار دشوار است. اما امنیت خدمه اولین نگرانی ما است زیرا یک کشتی جنگی به ویژه ناو هواپیمابر، بدون خدمه آن چیزی نیست.

در پی بالاگرفتن مساله شیوع کرونا در شارل دوگل، فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه روز جمعه به نمایندگان مجلس گفت که از دو هزار و ۳۰۰ خدمه ناو هواپیمابر شارل دوگل و کشتی‌های اسکورت آن تا کنون یک هزار و ۸۱ نفر مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند که تقریبا نیمی از کل پرسنل این کشتی است.

در حالی که ویروس کرونا کشتی عظیم جسته را بی‌حرکت کرده است، وزیر دفاع فرانسه تأکید کرد که نیروهای کشور همچنان به دفاع از کشورمان در دریا، زیر دریا، زمین و هوا انجام وظیفه می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها