کد خبر: 581221
تاریخ انتشار :

انشعاب در حشد الشعبی/ کدام لشکرها جدا شدند؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از سومریه نیوز، این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند، نیروهای حشد شعبی که از سوی آستان‌های مقدس شکل گرفته بودند که عبارت از دو لشکر إمام علی و عباس و دو تیپ علی أکبر و أنصار المرجعیة هستند، بر اساس دستوری که از فرمانده کل نیروهای مسلح صادر شده بود، از تشکیلات حشد شعبی جدا شدند.

آنچه دیگران می خوانند:

  • طلاق شقایق دهقان بازیگر سریال نون خ؟
  • سکانس سانسورشده سریال نون خ + ویدئو

این نیروها تصریح کردند که پیوستن سایر نیروها و تیپ‌ها به آنها را بر اساس اصول ملی، ضوابط قانونی و الزامات قانون اساسی بررسی می‌کنند و با فرماندهی حشد شعبی و بخش‌های آن به منظور هماهنگی نقل و انتقالات در تماس خواهد بود.

نیروهای وابسته به آستان‌های مطهر عراق بر ادامه حمایت و پشتیبانی آموزشی و برگزاری دوره‌ها یا در سطح خدمات پزشکی و انسانی و غیره از افراد داوطلبی که ندای مرجعیت و وطن را لبیک گفته بودند، تاکید کردند.

نیروها با بیان اینکه این انتقال بر سطح هماهنگی با تیپ‌های گرانقدر حشد تاثیر نخواهد گذاشت، تاکید کردند که بر اساس دیدگاه‌های ملی و اقتضای ماهیت اوضاع در عراق به پیش می‌روند و هیچ رویکرد یا احساسات منفی نسبت به هیچ طرفی ندارند، اما برای اصلاح برخی از روندها و حفظ طرح مبارکی که شمشیر دفاع از خاک، ملت و مقدسات عراق را در دست گرفت، تلاش می‌کنند و در این راستا، ندای حقیقت، حکمت و انسانیت را که آیت الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر عراق مطرح کردند، لبیک می‌گویند.

نیروهای آستان‌های مطهر اعلام کردند که تمامی اقداماتشان با نظارت و پیگیری برهم صالح، رئیس جمهور عراق و عادل عبدالمهدی، فرمانده کل نیروهای مسلح و برخی از فرماندهان امنیتی و رسمی و نیز عبدالمهدی الکربلائی و سید احمد الصافی، دو نماینده مرجعیت عالی قدر انجام شده است.

این نیروها تعهد دادند که نهاد امنیتی و خدماتی را شکل دهند که بارهای این امانت تاریخی و مسئولیت ملی و وظیفه شرعی را در قبال کشور جهت ارائه الگویی شایسته از خدمات رسانی و دفاع متحمل شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها