کد خبر: 581466
تاریخ انتشار :

جهانپور خبر داد: اعلام فهرست مناطق سفید برای برگزاری تجمعات مذهبی + جزئیات

جهانپور خبر داد: اعلام فهرست مناطق سفید برای برگزاری تجمعات مذهبی + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، کیانوش جهانپور همزمان با روز پایانی هفته سلامت که با عنوان "هر رسانه یک پایگاه سلامت" نامگذاری شده، در ارتباطی ویدئو کنفرانسی ضمن تقدیر از اطلاع رسانی های موثر در بحران کرونا از سوی رسانه ها، درباره احتمال بازگشایی اماکن مذهبی و همچنین برخی مدارس در مناطق سفید کرونا، گفت: با توجه به تغییراتی که در آمار ابتلا و حتی موارد فوت ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹در روزها و هفته های اخیر داشتیم و همچنین روند نزولی تدریجی موارد ابتلا در اغلب استان ها طی دو هفته اخیر، همکاران در معاونت بهداشت وزارت بهداشت و کمیته بهداشتی ستاد کرونا، شهرستان ها و مناطقی که درگیری بیماری به نوعی انفرادی بوده و حتی موارد فوت آن بین صفر تا یک نوسان داشته را احصا کرده اند. به نظر می رسد این مناطق شامل دهها منطقه و شهرستان درکشور است که فهرست آنها احصا شده و به زودی از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت اعلام خواهد شد. امروز هم رییس جمهور محترم این موضوع را اعلام کردند.

وی افزود: بنابراین آن مواردی که طی روزهای اخیر جزو مناطق سفید قلمداد می شوند، می توانند بعد از اعلام، بازگشایی بقاع متبرکه یا برخی تجمعات مذهبی مانند نماز جمعه و ... را داشته باشند. تاکید می شود که این موضوع مشروط است به آنکه وضعیت سفید در آن مناطق رسما از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت اعلام شود. قاعدتا در مناطق دیگر تا زمانی که در وضعیت سفید قرار نگیرند چنین چیزی مقدورنخواهد بود. طبیعی هم است هر جایی منطقه زرد یا قرمز باشد، مجبور خواهیم بود با همراهی نهادهای دیگر حتی محدودیت های بیشتری را با هماهنگی خود مردم اعمال کنیم. در مجموع فهرست استان ها و مناطقی که در وضعیت سفید و قرمز کرونا قرار می گیرند، توسط معاونت بهداشتی احصا شده و به تدریج اعلام خواهد شد.

مردم تخلفات را به سامانه سجام اعلام کنند

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برخی تجمعات در برخی آرامستان ها، گفت: مطابق پروتکل مربوطه، در آرامستان ها همچنان توصیه به پرهیز از تجمعات گسترده، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت استفاده از ماسک است و قاعدتا این موارد اعمال خواهد شد. اگر جایی پروتکل ها رعایت نشده، سازمان آرامستان های آن منطقه باید نظارت کند. ما در وزارت بهداشت قادر نیستیم در بیش از ۲میلیون و ۷۰۰هزار واحد صنفی، آرامستان ها، بقاع متبرکه، اماکن فرهنگی و ... حضور داشته باشیم. صنوف مربوطه باید نظارت کنند و مردم نیز به عنوان شهروند مسوول، موارد تخطی را به سامانه سجام گزارش کنند.

مشکلی در عرضه محلول های ضدعفونی کننده نداریم

جهانپور همچنین در پاسخ به سوالی درباره چگونگی نظارت بر کیفیت محلول های ضدعفونی کننده ارایه شده در سوپرمارکت ها، گفت: مواد ضدعفونی کننده یا توسط شرکتهای معتبر و مجاز رسمی تولید می شود و قاعدتا مسوولیت تولید و محتوای این بسته ها نیز بر عهده تولید کننده است و یک سری هم هست که به نوعی اصطلاحا تولیدات غیررسمی و فله ای هستند که مجوز ندارند و قاعدتا فروش آنها در داروخانه ها، سوپرمارکتها و فروشگاه های زنجیره منطقی و درست نیست. البته تقریبا مشکل حادی در مورد عرضه مواد ضدعفونی کننده نداریم. الان تولید مواد ضدعفونی کننده به قدری زیاد شده که انبارهای تولید کننده ها مملو از این تولیدات است و مشکلات جدید این است که آنقدر تولید مواد زیاد شده که عرضه شان دچار مشکل شده است و در مجموع فکر می کنم در حال حاضر یکی از بزرگترین تولید کننده های مواد ضدعفونی کننده در دنیا باشیم.

ادامه دارد

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها