کد خبر: 581723
تاریخ انتشار :

درخواست سازمان بین‌المللی نروژی براي توقف تحریم‌ها علیه ایران شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرگزاری رویترز، «یان اگلاند» رییس سازمان «شورای پناهجویی نروژ» (Norwegian Refugee Council) گفت با وجود معافیت تجهیزات پزشکی و مواد غذایی از تحریم‌ها، گروه‌های بین‌المللی همچنان برای کمک به مردم آسیب‌دیده از بحران کرونا با موانعی روبه‌رو هستند.

اگلاند در یک نشت خبری آنلاین در ژنو تاکید کرد: پیام اصلی من این است که سونامی فقر و گرسنگی که در اثر همه‌گیری کرونا می‌آید، در بسیاری از مناطق فقیر از این ویروس هم بدتر خواهد بود.

رییس این سازمان که پیشتر نیز از مقام‌های نهادهای بشردوستانه سازمان ملل بوده، ضمن درخواست برای رفع تحریم‌های اعمال شده علیه همه مردم و ملت‌ها، گفت: تحریم‌ها علیه ایران، ونزوئلا و سوریه و دیگر کشورها... به شکل انکارناپذیری کار ما را برای کمک‌رسانی به مردم عادی در این دوران کرونا سخت می‌کند.

وی به صورت خاص به سوریه اشاره کرد که این سازمان به خاطر تحریم‌ها قادر نبوده نرم‌افزاری برای آموزش آنلاین به کودکان دانش‌آموزش تهیه کند و فرایند درخواست معافیت برای چنین کمک‌های بسیار پیچیده و پر از کاغذبازی است.

آمریکا که دو سال پیش به صورت غیرقانونی و برخلاف قطعنامه شورای امنیت از برجام خارج شده و تحریم‌های ظالمانه را علیه ایران بازگردانده بود، به رغم شیوع کرونا و درخواست بسیاری از مقام‌های بین‌المللی حاضر به توقف تحریم‌ها علیه ملت ایران نشده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها