کد خبر: 581940
تاریخ انتشار :

فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب این هفته جلسه دارد/ بحث و بررسی درباره انتخابات هیئت رئیسه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ابوالفضل ابوترابی منتخب نجف‌آباد از تشکیل فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پارلمان یازدهم خبر داد و گفت: در صورت مهیا بودن شرایط اولین جلسه این فراکسیون (چهارشنبه 17 اردیبهشت) برگزار و این فراکسیون اعلام موجودیت خواهدکرد.

وی با بیان اینکه قرار است هیئت امنایی برای پیش برد امور فراکسیون تشکیل شود،افزود: مقرر شده تا با برگزاری انتخابات در میان منتخبان هر استان، به ازای هر پنج نفر یک منتخب عضو هیئت امنا شود برای مثال استان تهران که 30 منتخب دارد 6 عضو در هیئت امنا خواهد داشت.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه اعضای هیئت امنا موقت هستند، ادامه داد: وظیفه این هیئت تدوین اساسنامه فراکسیون و همچنین مباحثی مانند تعیین ترکیب هیئت رئیسه و نقشه راه فراکسیون است.

به گفته ابوترابی قرار است تا در این فراکسیون درباره رفع مشکلات معیشتی، اشتغال و بیکاری در اسرع وقت چاره اندیشی شود و در حاشیه نیز درباره انتخابات هیئت رئیسه و روسای کمیسیون های تخصصی مباحثی مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حدود 220 تن از منتخبان مجلس یازدهم در این فراکسیون عضویت دارند، بیان داشت: فراکسیون های سیاسی از اهمیت زیادی در مجلس برخوردار هستند,: معمولا در ادوار گذشته مجلس یک یا دو فراکسیون سیاسی تشکیل می شده برای مثال در مجلس هفتم یک فراکسیون یا در دوره هشتم 2 فراکسیون و تنها برای اولین بار در مجلس دهم 3 فراکسیون تشکیل شد و پیشبینی این است که مجلس یازدهم 2 فراکسیونی باشد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد:در واقع هم زمان با انحلال ائتلاف جریان نیروهای انقلاب اسلامی، فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اعلام موجودیت می کند تا از این پس تصمیمات مختلف از سوی منتخبین مردم و در مجلس اتخاذ شود.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها