کد خبر: 581942
تاریخ انتشار :

پرونده واگذاری 4 شرکت روی میز هیات تحقیق و تفحص ازسازمان خصوصی‌سازی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، احمد علیرضا بیگی عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی در مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین روند تفحص از این سازمان، گفت:هیئت تفحص اقداماتی را انجام داده اما به دلیل شیوع کرونا و عدم برگزاری جلسات بررسی با کندی و تاخیر مواجه شده است اما با این حال اقداماتی برای بررسی واگذاری برخی از شرکت ها توسط سازمان خصوصی سازی در این مدت تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون 4 پرونده در این هیئت تعیین تکلیف شده است، افزود: پرونده واگذاری ماشین سازی تبریز و شرکت هپکو ابطال شده و مالکیت آن به دولت بازگشته است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی، در همین راستا ادامه داد:با پیگیری های هیئت تفحص پرونده شرکت کشت و صنعت و مغان و شرکت هواپیمایی ایران ایرتور به هیئت داوری ارجاع و در حال بررسی در این هیئت است تا درباره واگذاری و مالکیت آنها تصمیم گیری شود.

علیرضابیگی با بیان اینکه پس از ابطال واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و شرکت هپکو، شاهد اراده مستحکمی از جانب دولت برای احیای اینها نیستیم، اضافه کرد: در مصوبه هیئت واگذاری ذکرشده که «ایدرو» به نمایندگی از دولت ماشین سازی را در اختیار بگیرد و در یک برنامه زمانبندی شده نوسازی و آماده سازی این صنعت برای اینکه بتواند در عرصه تولید ایفای نقش کند را فراهم کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: با این حال که مالکیت شرکت هپکو به دولت استرداد شده انتظار این بود که امکان فعالیت و تولید این شرکت فراهم شود اما با کمال تعجب شاهد این هستیم که مجوز واردات ماشین الات راه سازی صادر شده که این تیر خلاص به هپکواست.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها