کد خبر: 582060
تاریخ انتشار :

توسعه سلاح‌های مافوق صوت آمریکا شتاب می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماه مارس گذشته مایکل وایت، معاون امور سلاح‌های مافوق صوت در دفتر پژوهش و مهندسی وزارت دفاع آمریکا صحبت از آمادگی پنتاگون به منظور رقابت با روسیه و چین در حوزه توسعه سلاح‌های مافوق صوت کرده بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی دیفنس نیوز آمریکا، ویل روپر، معاون بخش دستاورد در نیروی هوایی این کشور در یک کنفرانس خبری گفت: عقیده دارم ما می‌توانیم با سرعت زیادی در حوزه فناوری اسکرمجت مافوق صوت و به کارگیری آن در موشک‌های کروز و استقرار آن‌ها پیشرفت داشته باشیم، البته ما نمی‌دانیم که این فرآیند را با چه سرعتی به پیش خواهیم برد، به همین دلیل در حال رفتن به سراغ شرکت‌ها و صنایع هستیم اما با توجه به میزان پیشرفت در جهان در حوزه فناوری مافوق صوت، انتظار داریم که در این زمینه سرعت خوبی داشته باشیم.

او با اشاره به وجود یک رقابت بین‌المللی مداوم در این حوزه گفت: این رقابت ارتش آمریکا را بر آن داشته تا اطمینان حاصل کند ما در زمینه تکنولوژی مافوق صوت و موشک‌های کروز مربوط به آن زمین را به حریف واگذار نکنیم.

این مقام ارشد نظامی آمریکا ادامه داد: ما در مجموع با این فناوری انعطاف‌پذیری بیشتری خواهیم داشت. این یکی از دلایلی است که ما علاقمند به تسریع فرآیند دستیابی به این فناوری هستیم. این فناوری بلوغ پیدا کرده و حاضر است و به اپراتورهای ما انعطاف‌پذیری بیشتری خواهد بخشید.

وی افزود: یکی از دلایل اینکه من بسیار نسبت به شروع برنامه موشک‌های کروز مافوق صوت هیجان‌زده هستم، این است که ما تامین‌کننده‌های متفاوتی خواهیم داشت و این یک تکنولوژی بسیار متفاوت است.

وی در ادامه گفت: برنامه توسعه موشک‌های کروز مافوق صوت آمریکا احتمالاً با مشارکت لابراتوار پژوهشی نیروی هوایی آمریکا و همچنین آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا به پیش خواهد رفت. او همچنین متذکر شد که اطلاعات درباره کانسپت سلاح مافوق صوت تنفس‌کننده هوا که از سوی آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی مطرح شده در این فرآیند توسعه دخیل است.

روپر ادامه داد: تکنولوژی اسکرمجت در حوزه سلاح‌های مافوق صوت مسیری طولانی را طی کرده است. من به طرزی استثنایی با مشاهده تکنیک‌های تولید جدید در این حوزه تحت تاثیر قرار گرفته‌ام.

او تاکید کرد: تکنولوژی اسکرمجت خیلی بالغ‌تر و آماده‌تر از چیزی است که من در ابتدا تصور می‌کردم.

روپر گفت: موشک موسوم به "سلاح پاسخ سریع پرتابی از هوا" که از سوی شرکت لاکهید مارتین در دست توسعه است، بسیار به صرفه‌تر از موشک موسوم به "سلاح تهاجمی متعارف مافوق صوت" است که برنامه مربوط به آن اوایل سال جاری میلادی لغو شد. به گفته وی، سلاح پاسخ سریع پرتابی از هوا می‌تواند در کمیت‌های بالا از سوی هواپیمای بی-۵۲ و اف-۱۵ حمل شود.

دولت آمریکا چندی پیش خواستار یک بودجه ۳.۲ میلیارد دلاری برای برنامه‌های مربوط به توسعه سلاح‌های مافوق صوت در سال آینده مالی شد. این بودجه نسبت به سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۰۰ میلیون دلار افزایش نشان می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها